söndag 15 januari 2012

Vidskeplig...

Jag är en sån där figur som tror helt och fullt ut på detta med vidskeplighet... (heter det så) Ja ni fattar vidskeplig, typ;-)
Jag går tex ALDRIG under en stege. Jag mäter ALDRIG händerna med någon annan. Ser jag en svart katt gå över vägen så måste jag spotta både åt höger och vänster håll. Jag lägger ALDRIG nycklarna på bordet. Ställer ALDRIG skorna på bordet... Ja listan kan bli lång över mina vidskepligheter...
Nu ska ni få höra vad som hände igår...
Min svägerska kom för att vara barnvakt till barnen innan jag skar mej i fingret. Hon hade lagt nycklarna på bordet och jag bad Douglas att bums ta bort dem därifrån... Han fattade inget och jag blev arg och brusade upp och sa: -TA BARA BORT DEM FÖR JAG RÖR INTE VID DEM... Till slut åkte dom bort och vi pratade lite om detta hur vidskeplig jag egentligen är.. Ja ibland kan de faktiskt bli ganska så jobbigt med alla mina moment...;-)
5-10 minuter senare när nycklarna har legat på bordet så skär jag mej i fingret... Japp så att jag skar mej i fingret var bara därför att nycklarna låg på bordet, de är jag helt säker på!
Är ni vidskepliga av er? Vad tror ni på och inte? Berätta!!!!;-) Ja jag menar så att jag inte är helt ensam om dessa knäppa vidskepligeterna som ständigt förföljer mej;-) Borde kanske sluta tro på sånt trams, men jag kan inte för då kanske de bingar ännu mera otur?;-)
Hade jag levt för några hundra år sedan så hade jag förmodligen blivit kallad häxa och blivit bränd på bål;-)

6 kommentarer:

  1. mm, jag vet hur du har det ;)

    SvaraRadera
  2. Jösses, tös, va vi är lika....

    Ser jag en svart katt så spottar jag hej vilt då jag aldrig kommer ihåg om det är över höger eller vänster axel det skall spottas över...

    Likaså med nycklar...

    Du kan ju fatta min puls när vi flög till Egypten då vi sitter på rad 13...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Hihihi, jag tycker det är ganska gulligt med vidskepliga människor:) Men jag tror att om man tror tillräckligt mycket på det så slår det in. Du blev stressad över nycklarna vilket gjorde dig okoncentrerad och inte kunde tänka rationellt när fabian stod med kniven i "högstahugg", vilket i sin tur gjorde att du skar dig..kanske?
    Jag reagerade när svarta katter sprang över vägen....så vi skaffade en svart katt och nu "palla" jag inte bry mig när hon kommer springandes över vägen hem =D, så nu e de löst...hehe
    Fortsätt du att "tro", bara det inte ta överhand, eller försök att ta det med en nypa salt ;-) Föresten går du med salt i handväskan också..hihihih
    Vi har alla våra "märkligheter" och det är ju det som gör oss unika!!
    Kram Emma M

    SvaraRadera
  4. haha förlåt att jag skrattar :) men nej, jag är inte det minsta vidskeplig :)

    SvaraRadera
  5. Njae, inte så värst. När jag spelade handboll på elitnivå värmde jag alltid upp på exakt samma sätt, men det har bara med uppladdning att göra, ingen direkt vidskeplighet. :)

    SvaraRadera
  6. Klart du är lite häxa, lik mig;-))
    puss/mamsen

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!