lördag 7 januari 2012

Bastubad med vinterbad!

Igår eftermiddag åkte vi ut till våra vänners sommarstuga! Stugan ligger precis vid vattnet och det är sååå vackert där! Isen hade precis lagt sig över sjön som en skör hinna och himlen var skiftade i rosa och blå toner!
Vi hade bestämt sedan innan att jag inte skulle basta... Jag älskar att basta, men man blir ju sååå slö efteråt och de är var ju kanske inte så god kombination med tanke på att jag skulle gå och jobba inatt i 12 timmar;-)
Så istället satt jag och Fabian och tittade ut på den vackra sjön och värmde oss framför brasan, tjatade med Emma och Alwin och lekte!;-)
Några som därimot inte bangade var dessa bastukillar! De älskar och basta och har nog alltid gjort det. Undra om de har lite finskt blod i sig?;-) Humörsmässigt kan man ju iallafall tro det... *fniss*
Och så var det då dax för ett klassigts vinterbad... Douglas undrade innan vi kom till stugan hur långt de skulle simma ut i sjön? Jag kan svara på den frågan hur långt det blev... De blev ner och doppa sig och upp fortare än fortast... *hi*hi* Knappt det tror jag....;-) För Douglas bangade simturen iallafall...;-)
 -Men maaaaammmma... De är ju svinkallt! Öh ja vad trodde du? Att det skulle vara varmt och skönt?;-)
Så nästa gång det blir bastubad där ute, så ska minsann jag oxå basta och jag ska absolut vinterbada! En gång i livet måste man ju uppleva det. Och då ska ni banne mej få bildbevis på att hela jag är nere i vattnet och inte vara någon vekling som bara doppar fötterna;-) Ja jag kan nog vara tuff och sitta här och bestämma det... Andra visor blir det nog den dagen som det ska genomföras... *blink*blink*

7 kommentarer:

  1. Haha om du vinterbadar så kommer du att bli min idol! Jag älskar också att bada bastu. Men att bada i vattnet - det gör jag knappt på sommaren eller utomlands. ;)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vinterbada, hualigen och nej tack! Jag badar inte ens i Sverige på sommaren pga det är alldeles för kallt ;-)

    SvaraRadera
  3. Iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiihhhhhhhhhhhhh!!!!

    SvaraRadera
  4. Ser så mysigt ut.
    Halva styrkan här var också och bastubadade igår. Härligt!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag har själv bastat och sen rullat mig naken i snön. Också jäääävligt kallt!!! :-O

    SvaraRadera
  6. Så mysigt!! Men fyyyyy va kallt!! Bildbevis måste vi ha om du ska bada!! =)

    SvaraRadera
  7. Ni ser ut att ha det riktigt mysigt framför brasan :) Vilka tuffa killar du har... Brrr!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!