onsdag 18 januari 2012

Jag är ingen morgon människa...

Jag är nog den mest morgontrötta människan i hela världen... Det finns inget värre än när klockan ringer på morgonen och man måste lyfta på den varma, mjuka och sköna täcket för att tassa upp... Jag snozzar klockan säkert 5 gånger innan jag tar mej upp... Och när jag väl tar mej upp så är det ett stressat schema... Jag hade hellre varit en morgonmänniska än en kvällsmänniska faktiskt! Tänk va härligt att kvittra upp på morgonen, äta frukost själv, fixa i ordning till barnen och väcka dem i lugn och ro! Inte stressa runt och vara på dåligt humör som jag är varje morgon nu... Ikväll kanske jag borde chocka kroppen och gå och lägga mej vid 22?! Då kanske de blir lättare när klockan ringer imorgon bitti?;-)
När Jonas är borta sover dessa herrar brevid mej! De är så härligt när de ligger och snusar och man hör deras små andetag!
Igår när jag gick och la mej såg det ut så här! Syskonkärlek när den är som bäst! Douglas ligger och håller Alfred så beskyddande! Tänk om de alltid var så här sams... Men de är ju inte dåligt att de är sams när de sover... Nej för jag har vaknat många nätter av att de faktiskt varit osams och slagits om vart och hur de ska ligga i sängen och vilket täcke de ska ha;-)

7 kommentarer:

  1. Jag har morgon-tourettes... Jag svär och är allmänt sur och irriterad så fort nån pratar med mig. Bara hemma alltså, skulle alltså inte få för mig att svära åt tex busschauffören om han sa hej :D

    Kramar M!

    SvaraRadera
  2. Jag är också extremt morgontrött! Vi kan bilda klubb? Hihi! ;-D

    Jag blev lite nyfiken på innehållsförteckningen i LCHF-glassen. Om det nu inte är socker, varför var den så söt...? :-P

    SvaraRadera
  3. Jag har gått från natt till morgonmänniska faktiskt och det är riktigt skönt. Det enda negativa är att jag nu ofta somnar i soffan på fredagskvällarna efter ett par glas rött istället ;-)
    Mysigt med sällskap i sängen när "maken" är borta!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Själv är jag morgonmänniska INGEN kvällsmänniska:)!
    Smal du blivit! Jätte fin duktiga du!
    Kram♥

    SvaraRadera
  5. Jo, nog är det härligt att ha barn sovandes bredvid sig i sängen, så man
    hör de små andetagen. Det brukar Gabriel få göra här om David är bortrest.
    Det känns lugnare då. =)

    SvaraRadera
  6. Söta!
    Jag är inte heller morgonpigg.
    Vill helst inte prata med någon förrän första koppen kaffe är drucken ;-)
    Söta killar!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!