tisdag 17 januari 2012

Jag blir så trött på dessa telefonförsäljare...

På allvar... Borde de inte vara typ en lag på att inte telefonförsäljare får ringa efter klockan 20 på kvällarna?
Igår kväll ringde dom efter halv nio och idag ringde dom nyss...
De lyckas oxå pricka in att ringa när barnen precis har somnat in så att de vaknar upp igen:(..
Igår ringde det en kvinna från hus&hem.
Hon presenterade sig som Helena.
Helena var sååå trevlig och hon hade självklart ett väldigt bra erbjudande på tidningen. Jag sa vänligt men bestämt nej tack... Hon fortsatte och fortsatte... Hon ifrågasatte varför jag inte ville ta detta kanon erbjudande? Bara därför att jag har 3 barn och dessutom prenumerar jag på mama och iform och jag hinner knappt läsa dom.... Hon blev sur, ja riktigt jäkla sur och ändrade tonart direkt och sa något fnäsigt och la på telefonen... Men hallå, vill jag ha en premunation så fixar jag väl de själv!?
Ska man vara telefon försäljare så får man väl fan vara trevlig hela samtalet oxå...
Nu ska jag gå med i nix och försöka bli av med åtminstånde ett par försäljare som ringer hit varje dag:/

6 kommentarer:

  1. Åh, det och lapplisor måste vara det värsta som finns - och ibland tycker jag nästen liiite synd om de stackarna som har de jobben, men mest irriterar de mig ;) Kram

    SvaraRadera
  2. NIX är jättebra! Vi får sällan samtal hem. :-)

    SvaraRadera
  3. usch, dom är irriterande ibland! nu har vi bara mobilerna så det är sällan de ringer. här är nog det senaste samtalet jag fick från ngn som försökte sälja: http://www.monstermalla.se/2009/06/en-del-ar-sa-javla-storda.html
    resten av säljsverige kanske har läst bloggen hehe :P

    SvaraRadera
  4. Sura har de verkligen ingen rätt att bli!

    SvaraRadera
  5. jag blev så irriterad på dem att jag sa upp telefonen. Ringde 5 - 6 st om dagen. Hjälpte inte med NÌX!!! ha en bra kväll

    SvaraRadera
  6. Håller med dej, de är verkligen irriterande! Och det är helt otroligt att de alltid prickar in när barnen somnat! Men vilken otrevlig försäljare! Du hade ju faktiskt redan sagt nej.

    Jag skaffade Nix för ett tag sen, men tyvärr kan man ju inte ha det på mobilen, så till den ringer det fortfarande flera gånger i veckan.. :(

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!