torsdag 19 januari 2012

Vant och mössmonstret...

Just nu är den STORA fråga: Vart tar alla vantar och mössor vägen? Inom loppet av en vecka har barnen "tappat" bort hur många vantar som helst.. Några av dem har kommit bort på dagis, lätt hänt. Men nästan alla har kommit bort här hemma... Blir snart helt knasig på detta... Jag försöker ha ordning och reda på vårt möss och vantskåp... Men eftersom att ingen annan har det, så bara försvinner alla saker... *sliter mitt går* Den värsta letan efter dessa förbaskade vantarna är väl på morgonen... Klockan bara rusar och man får tag på EN vante...
Men när man vet att man stoppat in BÅDA vantarna i skåpet kvällen innan och när man sen på morgonen ska ta ut dom, så är dom helt plötsligt försvunna, puts väck.... Ja då undrar man ju vart de tagit vägen???
Jag tror att det flyttat in ett vant och mössmonster i vårt skåp... Ja för vart tar de annars vägen??;-)
Som sagt... Jag försöker ha liiite ordning och har till och med skrivit familjens alla namn på hyllorna för att de lättare ska kunna lägga in var sak på rätt mans plats... Och ja ibland funkar det, men oftast inte... *suck*

3 kommentarer:

  1. Kanske lite väl mycket av allt! Jag har en pall och där i har jag vantar, mössor, halsdukar. En tjock och en tunn variant av varje. Det funkar kanon här hemma. Vi har 2 pojkar+ att mitt och sambons finns där i också. Jag hade nog satsat några kronor på ett par färgglada plastlådor till var och en. Skriva deras namn och låta dom måla nåt fint på sidan. De måste tycka att det är kul att ha ordning och reda på sina saker. Så har vi gjort även på deras rum och lekrummet. Var sak på sin plats!

    SvaraRadera
  2. Oj, helt plötsligt blev våra möss- och vantlådor ordningssamma, tack! Men jag förstår att det blir svårare med tre mindre barn. Dom kanske tycker att det är kul med lite miss-matching, en röd och en blå vante osv ;-)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vill bara säga tack!! det finns nämligen små möss och vant-tjuvar hemma hos oss oxå. Aldrig hittar man det man ska fastän man vet att man la det där igår. Men de kanske trivs i den "organiserade röran" som även finns hemma hos mig.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!