torsdag 26 januari 2012

25 dagar utan både godis och alkohol!

Jag har ju mina små mål och utmaningar hela tiden! Hade jag inte haft dom så skulle det här med mitt "nya" liv funka alls...
Under hela hösten höll jag uppe med godis, smakade kanske på godis max 2 gånger... Någon stor alkoholkonsumtion blev det inte heller... Om man slå ihop hela hösten så kanske det blev max 5 glas vin under 4 månader!
Under jul tillät jag mej att äta det jag ville. Jag drack även alkohol i små mängder. Men på självaste nyårsafton rann liksom de där goda rödvinet ner som om det vore saft och jag mådde som jag kanske förtjänade dagen efter...? På nyårsdagen lovade jag dyrt och heligt att jag aldrig skulle dricka mej full igen, de är fan inte värt att ligga en hel dag bara för att man pimplat vin... Jag frossade den dagen oxå. Jag åt allt som kom i min väg både chips och godis och kakor...
Men den 2 januari var det stopp! Då satte jag upp ett litet mål! Jag utmanade mej själv att inte dricka en endaste droppe vin eller äta en endaste godisbit under januari månad! Ännu har jag hållt det!!!;-)
MEN.....
Det går inte en dag utan att jag tänker på godis... Speciellt nu på kvällarna då är suget fruktansvärt STORT...  Hur fan kan de som går på dieter så som LCHF ex säga att deras sug efter socker förvinner helt? Och när de någongång smakar på något sött så är det så sött så de knappt vill ha??? Hur går det till? Ska jag mot min vilja börja gå på den dieten för att bli av med suget? Nej nej nej de ska jag inte... Jag kör på som vanligt och tänker på mitt sunda förnuft!
MEN.... I februari har jag lovat mej själv att köpa en STOR smågodis påse med bara mina favoriter i, och sen så ska jag bara frossa i den en hel kväll! Sen ska jag spy smågodis och hålla uppe med godis igen, så där en eller två månader;-)
Och vinet då? Vin som jag älskar och som jag har tyckt varit livets vatten! (Tycker det fortfarande i och för sig;-)) Men jag kan vara utan det;-) Men jag tror även att jag ska unna mej ett eller möjligtvis 3 glas i februari månad, då jag ska ut på lite galej;-)!!!
Så mål mina vänner, MÅL och UTMANINGAR (och vilja;-)). De är liksom da shit för mej! Testa ska ni se. De kommer att funka skitbra för er med, jag lovar!!

14 kommentarer:

  1. Jag tycker det är såå roligt att läsa dina inlägg för det är inte många av dom jag inte tänker och tycker lika :)
    You go girl :)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Toppen av dig!

    jag håller på att trappa ner. Har lyckats riktigt bra den här veckan.:)

    SvaraRadera
  3. mål och utmaningar är det bästa! jag älskar att utmana mig själv även om jag misslyckades med januariutmaningen...:S

    SvaraRadera
  4. Man ska ha mål här i livet. Jag har mina. Att bara äta godis och annat gott på lördagen. Inom rimliga gränser förstås. Jag vet att om jag vägrar mig något, då blir det än jävligare. Men ikväll frångår jag principen. Ingen regel utan undantag du vet.. ;) Så jag dricker ett par rödtjut medans jag färgar håret. För jag håller helg. Helt enkelt.

    Men absolut! Hejja oss ändå!!

    SvaraRadera
  5. Du är sjukt duktig som klarar av det!
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Hej! Just nu har jag en tävling i bloggen där du kan vinna ett presentkort värde 250 kr hos HejBaby.se - tuffa kläder för barn 0-6 år :) Kika gärna in och var med i tävlingen :) Om du inte gillar reklamkommentarer som denna så ber jag om ursäkt, radera den bara...

    http://moniasundgrenjansson.blogg.se/2012/january/vinn-presentkort-hos-hejbabyse.html

    SvaraRadera
  7. Du är så himla bra!
    Vara utan alkohol är inga problem alls för mig! Det var senast i somras jag drack vin. :)
    Sötsaker är skillnad, men det blir mer sällan nu. Kanske ska jag ta en sån utmaning efter att min gångutmaning är slut. Eller ja, adda på det. 10000 steg/dag + noll godis i 30 dagar. :D
    Har jag bestämt mig brukar jag lyckas också, men det kan va så att jag inte bestämmer mig för saker jag tror jag kan misslyckas med! ;D

    SvaraRadera
  8. Klart att man ska ha mål i livet!! Bra jobbat!!! Kram kram

    SvaraRadera
  9. Jag säger som dig; sötsug försvinner INTE... Vi kanske inte är som "andra"...? :-P

    SvaraRadera
  10. I´m with you girl!! Inte en enda gång i hela mitt liv, oavsett vilken diet jag går på, så har mitt godissug försvunnit. Inte heller har det smakat äckligt när jag sedan återigen har tagit en godisbit, utan tvärtom. Det har smakat så gott att jag nästan uppfört mig som en pundare som får sin drog.
    Tror helt enkelt att antingen så ljuger folk om det där med att suget försvinner, eller så är det så att det inte funkar för alla!

    Kramar M

    SvaraRadera
  11. Hej! Det är så kul och inspirerande att följa din blogg:) bra jobbat!
    Tänkte bara tillägga att jag läst i en tränings/hälsoblogg att om man blir sötsugen på kvällen så har man ätit för lite under dagen....jag testade att äta lite mer och trot eller ej men sötsuget försvann :)

    Keep up the good work!
    -Linda Gånors-

    SvaraRadera
  12. Du är GRYM som klarar att stå emot suget !
    Jag önskar att jag kunde, men eftersom jag inte har någora kilon att bli av med tryter motivationen...
    Dock super jag mig ALDRIG full och det är något jag är glad för :)
    HA en toppen helg och unna dig en bukett tulpaner eller nåt - bara för att du är värd det !
    Kram

    SvaraRadera
  13. gjorde så i januari förra året, inget chips lr godis på en hel månad. dock fick jag äta nötter. gick ner 4 kg! nu längtar jag tills bebis är ute så jag kan ta tag i flubbet igen! har ingen motivation alls att låta bli godsakerna just nu....

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!