onsdag 11 januari 2012

Fucking jävla cancer...

Det finns nog ingen sjukdom som kan göra mej så rädd som cancer gör... Det är en jävla äckelsjukdom som äter oss inifrån...
Cancern har tagit många människors liv. Bland annat min bloggvän Linda som somnade in i mars förra året.. Hennes bröstcancer tog hennes liv, endast 34 år gammal och hon lämnade efter sig 3 fina små pojkar och en man...
Igår läste jag på en väns blogg om Anna... Anna en tjej mitt i livet, bor 7 mil från min hemby Malung, MEN....
Tänk dig det här...
- Ett par som lever tillsammans, försöker bli med barn, de lyckas inte...
- "Hon" får diagnosen "hudcancer"...
- Hon lyckas besegra den och blir "friskförklarad"...
- I september hittar hon en ny knöl på ryggen, strax innan det har dom gått ut med det underbara beskedet att dom är gravida bf 20/3-2012!
- I november får hon reda på att cancern har spridit sig till levern och är obotlig. Medicinen som finns är för stark för gravida. Dom får tillstånd att testa en helt ny bromsmedicin, aldrig testad i Sverige och aldrig i hela världen på en gravid kvinna.
- I måndags kväll hade de lyckats bromsa så pass att deras dotter Karin förlöstes med kejsarsnitt... 10 veckor för tidigt...
Hennes man har i allt detta sagt upp sig för att kunna stötta och hjälpa. Dom lever endast på hennes sjukpenning!
Tänk er att inte ha en aning om hur lång tid du har med ditt barn!

Jag ryser och jag gråter när jag läser om detta... Fucking jävla cancer helvete...

Alla kan vi bli drabbade, alla....
Här kan ni följa Anna och hennes familjs kamp! Tryck HÄR för att komma till hennes blogg....
Det har även startats en insamling till Annas familj! Så vill man, får man gärna skänka en slant till...
"Karins Fond"
Bank: SEB
Kontonr: 5694 01 777 95
Kom ihåg att skriva vem gåvan kommer ifrån!

6 kommentarer:

  1. Ja cancer är en hemsk sjukdom! Jag är totalt livrädd för att få cancer och så fort jag får ont i t.ex magen på ett sett jag inte känner igen så blir första tanken: CANCER! Önskar verkligen att det gick utrota denna hemska sjukdom som drabbat så många!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Det är så hemskt, ens egna fåniga "problem" är så futtiga i jämförelse. Nej fy fan vad livet är orättvist..

    SvaraRadera
  3. Detta snor jag till min blogg. Usch vad hemskt! Jag får obehagliga rysningar i kroppen av bara tanken... Så orättvist livet kan vara...

    SvaraRadera
  4. Att en sjukdom kan framkalla så mycket hat och känslor som cancer gör. Det är skrämmande.
    Vi är ju mitt uppe i cancern i vår släkt, med en allvarlig diagnos på en nära släkting. Man trippar på tå och väntar på besked. Man föreställer sig en begravning, för att i nästa sekund ge sig fan på att helvetessjukdomen INTE ska få vinna!
    Skitjobbigt... Och mest ont gör tanken på den rädsla som den drabbade själv måste känna :(

    Kramar M

    SvaraRadera
  5. Otäckt, förfärligt, hemskt - cancer är trots alla forskningsframsteg en obehaglig sjukdom som drabbar många, och alltför många unga. Läste detta imorse och sen har jag tänkt en del på att om jag dör i samma ålder som min pappa gjorde så kommer mina barn bara att vara tonåringar.... så jag ska leva i nuet för framtiden kan man ändå inte sia om,
    kram j.

    SvaraRadera
  6. Usch, hatar cancer! Både har upplevt och upplever det inom familjen, i alla fallen är det dödlig utgång. Man blir så matt och så ledsen, man är helt maktlös. Men... många överlever cancern också och de får vi glädjas åt!
    Viktigt ämne som du tar upp,
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!