onsdag 18 januari 2012

En fråga om sex och samlevnad...

Ja må vara frispråkig och skiva om allt mellan himmel och jord.. Men jag är absolut ingen expertis när det kommer till sex och samlevnadsfrågor.. Allstå klart jag vet hur man gör barn och hur man mår, men...
Jag fick iallafall frågan från en anonym läsare idag! Så här löd den:
hej!
jag har några frågor angående graviditet.
jag har haft oskyddat sex men killen kom aldrig i mig men vet att man kan bli gravid på försats också. har även haft mens men vet även att man kan ha mens också!
har iallafall känt mig väldigt konstig, har haft väldigt ont i magen , lite huvudvärk, uppblåst o.s.v
men så tog jag även ett graviditetstest häromdagen och det visade negativt, men jag undrar bara hur stor chans tror du de är att jag är gravid? även fast jag haft mens & negativt gravtest ?
tacksam för svar!
Nu måste ni hjälpa mej att svara denna anonyme;-) Vad tror ni? Är hon gravid eller inte??? Mitt svar är nog att hon borde vänta ca 2 veckor till innan hon tar ett nytt gravtest! På mej har inte symtomerna visat sig förrens jag varit i v7-8 någonstans;-)

5 kommentarer:

  1. Jag tror nog att det är lugnt. Men för att vara på den säkra sidan skulle jag gå till ungdomsmottagningen (jag förmodar att personen är ung)och få svar på frågor där, kanske ta ett blodprov eller ngt.
    Ett annat tips är också att använda kondom, i alla fall om man inte vill ha barn ;)

    kramen på dig! :D

    SvaraRadera
  2. Jag tror att chansen är 0% men å andra sidan har jag aldrig fått barn, men haft uppblåst mage en miljon gånger så jag kanske inte är den bäste att svara på den frågan?

    SvaraRadera
  3. Mina symtom kommer i slutet på v 5! Men de går ont. Att ta miste på eftersom jag är en kräkgravidperson. Hon är nog inte gravid. Gravtesterna är ju ganska så pålitliga men som sagt säg till henne att göra ett nytt om en eller två veckor ifall hon gjorde det för tidigt.

    SvaraRadera
  4. Hoppas verkligen att det är ett blogg troll. Herre gud.
    EJ gravid.

    Ring ungdomsmottagningen. Skaffa p-piller, kondom och sluta skicka frågor via bloggar....sånt där jox kan man läsa om på familjeliv...

    SvaraRadera
  5. Sånt där är ju svårt att svara på(?), alla kroppar är ju olika... Bara att vänta och se, kanske ett besök på mvc, eller ett till test om ett par dagar...

    Men klart det finns chans att hon kan vara gravid :) Ingenting är omöjligt! Vad jag fattat hade dom oskyddat sex och han drog ur den innan det gick för honom och sånt kan ibland vara "riskabelt"... Sen vet jag många som fått sin mens, fast dom varit gravida... Så ja, ingenting är omöjligt...

    Kom ihåg att använda kondom i fortsättningen om ni inte vill bli föräldrar snart :) Säger jag då till denna anonyma... Och dessutom att ta upp sånt här i folks bloggar kanske inte är en sån bra idé :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!