lördag 14 januari 2012

Ibland blir det inte alls som man har tänkt sig...

Runt halv sex snåret ikväll stog jag och fixade mat åt mej själv innan jag skulle ge mej iväg till jobbet! Jag skar tomat och paprika och lät kniven ligga kvar på skärbrädan... På ett ögonblick fick Fabian tag på kniven och smarta jag greppade tag om den... Han drog och jag drog och det lät swwwwiiiisss.... Japp jag skar mej och fick lov att åka till farbror doktorn... De var ett ganska så djupt sår och de vägrade sluta att blöda på 2 timmar...
Lyckligtvis slapp jag sy, bara lite tejpning och order om att stanna hemma från jobbet inatt så att inte smuts och andra smarrigheter skulle komma in i såret... Detta lilla sår h*lvete kostar väl mej så där en 3000 spänn, eftersom att jag missar en natt á 12 timmar så motsvarar det 2,5 arbetsdagar+ bensinkostnader+läkarbesökskostnaderna.... *suck* Men men, bara att bita ihop och se glad ut... Jag fick ju iallafall en lördagskväll ihop med mina kära barn;-)
Men ibland blir det liksom inte alls som man har tänkt sig...
Jag gillar inte att vara hemma när man liksom inte är "sjuk" som i sjuk sjuk liksom...och har ångest för detta nu... Jäkla finger....:-(*gaaa*
Och hur ont kan ett sketet litet sår göra då?? Just nu bultar, svider och drar det i såret... Usch va jag klagar...:/ De finns ju faktiskt andra som har det MYCKET värre än mej, så nu ska jag sluta klaga och ta med mitt megastora plåster och hoppa ner i sängen;-)!

17 kommentarer:

  1. Men ajje... Klart du får klaga. Fint att du ser det positiva i det hela, att du fick en kväll med dina barn. :) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!! Du vet väl att du har försäkring genom facket som även täcker fritiden??? ring å kolla upp de för du har rätt å få akutersättning mm..... kram/// cecilia

      Radera
  2. Jag kunde ha lappat ihop dig gratis :-)
    /Angelica

    SvaraRadera
  3. Skickar krya-på-dig-fingret-kramar

    SvaraRadera
  4. Men gumman... Klart du inte kan jobba med det där bautafingret! Släpp herr Ågren nu, och krya på dig.
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. Men herreguuud!
    Skärsår gör fett ont!
    Vet.
    Har skurit mig mååånga gånger!
    En gång skar jag av mig hela fingertoppen på jobbet.
    Ta det lugnt nu, så blodet stannar!
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. Nej, nej! Stackare! Men för att rädda sitt barn kan man göra vad som helst! Ta vara på en lördagsnatt med mannen nu ;)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Men aj aj aj. :/
    Hoppas att slutar göra ont fort och att det läker snabbt som bara den!
    KRAM!

    SvaraRadera
  8. Aj, aj, det är inte kul med sådana sår! Hoppas det läker fint, och inte blir infekterat !!
    Kram

    SvaraRadera
  9. usch och fy, det gör ont bara jag läser om det. kram till dig!

    SvaraRadera
  10. AJ!!
    Kniv på skärbräda är lurigt.. så gjorde vi också en gång när storaA (då ett år gammal) fick vält ner kniven på sin hand, skar av en sena i handen och hamnade på operationsbordet. I fortsättningen så tänkte vi noga på var vi la knivarna..
    Kram o krya på fingret

    SvaraRadera
  11. ajajaj stackars dig, men snabbt reagerat att du tog kniven av lilleman iaf! Hoppas det känns bättre snart.Kram!

    SvaraRadera
  12. Aaaaaooooouuuuiiiii, det gjort ont i min mage till och med, när jag läser din berättelse!
    Men jisses vilken tur i oturen att inte Lillemannen råka ut för något kanske ännu värre!
    Rådigt av Dej. Men inte mindre ont förstås för det.... :(

    Ta det nu vackert och släpp dåliga samvetet. Det kan gott klara sej själv när du gjort dej illa så pass!
    Släng dej i soffan med en påse godis och kolla en bra film..

    Kram och kryapåfingret!
    Moj

    SvaraRadera
  13. Uuuuhhh! Jag rös till lite där. Irriterande att ha sår och förband på händer/fingrar. Ja lite av ett i-landproblem, menmen... Krya på dig. Kram

    SvaraRadera
  14. Men hua... Tur i oturen att du reagerade såpass fort!!
    Det onda får man ju såklart gnälla över ;)

    Nu har jag lagt till dig i min blogglista :)
    Då jag vill fortsätta titta in här!

    Hoppas helgen blir fin trots ont å pengaförlust.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!