lördag 3 september 2011

Vem är ni?

Här har ni mej! Känner mej relativt pigg och glad, trots att jag varit vaken i över 21 timmar;-) Tur att det finns så att man kan göra korten svart/vita, annars hade ni nog hajjat till;-) Jo för jag är en aning skitig och finnig.. *fniss*
Jag tänkte mej så här på lördagsmorgonen att vi, du och jag skulle lära känna varandra lite bättre! Ni vet ju redan allt om mej, eftersom att jag skriver om allt och hela världen här;-)
Jonas brukar vara lite rolig ironisk och säga till de som vi träffar som läser min blogg. -Vi kunde lika bra bott i ett glashus, då hade folk fått komma och titta på oss istället för att du skriver om det;-) Jo då, men det är smällar man får ta om man är sambo med mej! *fniss*
Jo just det ja, känna varandra lite bättre. Här svamlade jag iväg, får väl skylla på att hjärnan inte riktigt hänger med...
Jo ni är så många läsare nu som jag så gärna skulle vilja veta lite mera om.
Kan ni inte skriva ner några eller flera rader här och berätta vem ni är, vad ni heter, vad ni bor, barn? Ja ni bestämmer själva! Nu har ni lite tid på er när jag ligger och sussar. Och när jag vaknar om några timmar så vill jag ha massssor av kommentarer från er som jag kan sätta mej ner och läsa!;-) Deal? Bra!;-)

Nä nu ska jag ta mitt finniga ansikte och gå och lägga mej och susssa! Jag och JB brukar ju ha dejt så här på helg mornarna och jag tror bestämt att vi har en även idag;-)!

15 kommentarer:

  1. Hello! Jag är Malla,eller Malin egentligen. 31 år, snart 32 och boende i Piteå i ett gammalt med mysigt hus som vi bråkas och renoveras med. Jag är gift med Leon från Danmark, han är av samma årgång som mig. Har en son som heter Fabian som är 9½ som bor hos sin far varannan fre-ons. Tillsammans med Leon har jag Nellie som precis blev 2 år. Hon var med i vi föräldrars omslagstävling 2010 - och vann :D
    Jag jobbar heltid, har precis gått upp i tid och jag trivs med mitt jobb :)
    Jag tycker om att läsa här inne hos dig även om jag inte hinner in precis varje dag.

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Johanna, 33. Radhusboende förortsbo (sthlm). Där delar jag livet med min "fru" Nina och mina tre barn på halvtid. De är 11,9 och 6 år. Jag jobbar som arbetsledande pers. Assistent. vilket jag trivs kanonbra med!
    Bloggar då o då. Om allt o inget. Men jag har nog bara en läsare nu för tiden. :-)

    SvaraRadera
  3. Jaha..Hej hej. Ulrica här. Eller Mamman. VIlket som. Det är ju under dom namnen jag lyssnar när nån ropar.
    Bor i Sthlm, fast ute på landet. Eller ja...vi bor typ 2 min från kohagar och ängar. Men kan ta rälsburen blått tåg Och hamna mitt i city.
    3 barn. Minsta föddes i somras, största började nyss i skolan. Mellan går hos dagmamma.
    Jag är Livräd för magsjuka- lider av svår fobi, framför allt vintertid, Så gluttar u i min blogg mellan nov- april handlar var 3 inlägg om magsjuka, garanterar ;) Jag vet det är sjukt....
    Jobbar gör jag i vanliga fall. På Norra Europas Största förlossnings klinik. Fast på Operation. Gyn. Älskar mitt jobb. Älskar att se liv födas, första bliken mellan föräldrar och barn...*ryser så vackert*
    Ja, typ....Svammligt det blev då...!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Hej hej! Lisandra heter jag, 25 år blir ja nu i september, jag har en son som heter Milo, han är 18 månader vi bor i hus i Mjölby som ligger i Östergötland!
    Min mammaledighet är nu slut och jag börjar jobba på måndag skitpirrigt:)
    Jobbar som frisör inne i Linköping, ett yrke jag bara älskar:)

    Hm det är inte lätt att skriva om sej själv, du får helt enkelt kika in på min blogg;)

    Ha en trevlig helg:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Tess nyss fyllda 30 år. Är kommen från orten du bor i, men bor idag i Nässjö Kommun. Läser till förskollärare och har lite mindre än ett halvår kvar tills jag är färdig. Har dock redan fått jobb :) Är en skogsmulletjej som älskar djur och natur...

    SvaraRadera
  6. Hannah, nyss fylld 34 år, bor utanför Gävle, men såg Mallas inlägg här ovan och jag är uppväxt bara drygt 4 mil utanför Pite :D
    Gift med stora kärleken sen 11 år och vi har 3 tokiga grabbar i åldrarna 6 1/2, 4 1/2 och 2 år och 9 mån. Jag har börjat en kurs som heter Hel som människa och har jag tur tycker jag om mig själv lite mer efter den. Jag har också en papegoja som brukar låsa in sig själv på toa och sen skrika " kom in!!" Jag trillade in hos dig av en slump och läser nästan varje dag.

    Kram

    SvaraRadera
  7. Marie 32+ och har turen att komma från samma del i Dalarna som dig :-) Bor i huvudstaden med sambo och våran vovve Ibiza, bloggar om livet och lite mer =)
    Hade lyckan att träffa dig och din härliga familj igen efter många år då våra gubbar har jobbat tillsammans :-)
    Kraameli Kraaam

    SvaraRadera
  8. Linda heter jag eller crazymom som jag heter på internet med.
    Varit tillsammans med min man i 11½ år & träffades över nätet. Gifte oss efter att gubben åkte på en hjärtinfarkt på annandagjul för snart 4 år sedan. Har 3 barn, Simon 8 år som nu ska utredas, Hanna som blir 6 & i värsta trotsåldern & Elias som fyller 4 år om bara någon vecka som är en hejjare på att kalla mamma fula saker & slåss..
    Bor i Huskvarna, men söker hus att hyra.. Vill gärna lämna detta dårhus som vi har runt omkring oss..
    Hittade din sida via Linda som tyvärr har lämnat oss. Och Hannah 2 över mig hittade nog hit via mig!
    Hej & hå!

    SvaraRadera
  9. Meh?!?
    Du vet väl vem jag e? ;)

    SvaraRadera
  10. Jag heter egentligen inte Josefina, utan Jeanette, och använder alias i min blogg där jag skriver anonymt pga tråkigheter med en annan blogg. Namn är påhittade men ALLT annat är sant. Jag är 41 år, maken är 5 år äldre och våra döttrar är 13 och 15 år. Jag och F har varit tillsammans i 16 år och gifta i 12½ år.
    Anledningen till att jag först fastnade för din blogg var för att du är just småländsk dalkulla.. Jag är nämligen dalkulla, och har lite rötter i Jönköping och bodde där själv i tre år. Sen har jag stannat för jag tycker din blogg är så gullig!
    Jag älskar mitt jobb som operationssjuksköterska, jobbar på ett litet sjukhus där vi bara har öppet dagtid, vardagar... vilket är guld för mig.
    "Fritiden" består av träning, tävling och matcher för hela familjen. Alltså är det idrott dygnet runt hos oss.
    Kram

    SvaraRadera
  11. Mia (Maria) heter jag, kommer från Sälen och gick gymnasiet i Malung samtidigt som du. Är gift med din gamla klasskompis Malte/Magnus sedan 1 ½ år, men vi har varit tillsammans sedan gymnasiet, det tog tid att få fingrarna ur... Tillsammans har vi Elson 5 år och Edvin 3 ½ år. Har bott i Falun i 11 år, men nu har vi flyttat till Gagnef och en nyinköpt villa.
    Jag pluggar just nu till barnmorska vilket är en barndomsdröm, och jag är så j-la nöjd över att jag gör det. =) Blir färdig i juni.
    Jag läser din blogg nästan varje dag och jag känner igen mig så mycket i det du skriver om mammalivet, trots och kärlek.
    Kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Hej kära du! Kristina Dalla Dahlgren där! Oxå dalkulla från din ursprungsort! Snart 33 år har 2 underbara pojkar födda 08 och 10. Mamma"ledig" sjuksköterska som slåss med sina hjärnspöken, krav o måsten i livet o vardagen, att vara den perfekta mamman o sambon e inte lätt... Läser din blogg varje dag o tycker den e kanon! kram till dig från mig! Och tack för att du delar med dig!

    SvaraRadera
  13. Hej! Tycker så mycket om att läsa din blogg varje dag! Jag, min sambo och våra två pojkar födda 09 och 11 bor i ett hus i ett litet samhälle utanför Falköping i Västergötland. Jobbar på en demensavdelning och säljer även bl.a. näringsprodukter! Men just nu njuter jag av livet som mammaedig =)

    SvaraRadera
  14. Och jag är ju din mamma som kollar bloggen varje morgon innan jag kryper ner i sängen för att se om det hänt nåt.
    Puss och Kram/mamsen

    SvaraRadera
  15. Hej.
    Lisa heter jag å är 26 år å bor i Blekinge.
    Jag är mamma till två grabbar, Viggo som är 3½år å Leo som fyller 1 år den 10/9.
    Jag är föräldraledig med båda mina barn fram till i november då jag ska tillbaka till mitt jobb som undersköterska.
    Jag bloggar själv en hel massa å har gjort det sen 2007. :D
    Förrutom barnen å bloggen pysslar jag en hel del med mat å försöker tappa de där envisa kilona som jag dras med.
    Jag har precis hittat din blogg å gillar den mycket. :)
    Hoppas du får sova gott i dag med!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!