söndag 4 september 2011

Anita och televinken!

Inatt fick jag en flaschback när jag lyssnade på radion och det kom ett avsnitt ur Anita och Televinken! Jag log brett med hela ansiktet och fick en sån där pirrande känsla i magen och förflyttade genast mitt minne så där en 25 år tillbaka i tiden! Då jag var så där 5 år och satt uppkrypen i mormor och morfars soffa i deras finrum och lyssnade på alla Televinken LP skivor som de hade!
Jag minns att jag så gärna ville att han liksom skulle vara på riktig och fantiserade att han en dag skulle bli just mitt lilla barn;-) Åhh vilken nostalgi! Både Televinken och Anitas röster var så vänliga och mysiga och jag vet att man liksom levde sig in i deras trafikvärld;-)
Jag tror mej vet att skivorna finns kvar hemma hos mormor och morfar! Får nog lägga en första tjing på dem så att de en dag blir mina;-)!

1 kommentar:

  1. Åh jag älskade också "Anita och Televinken"! Min bror och jag var med i deras trafikklubb i början av 80-talet. Verkligen nostalgi :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!