tisdag 20 september 2011

Uppspeedad...

*pustar ut* Satte mej precis på rumpan efter en hektisk dag! Hur i hela världen ska jag någon gång kunna börja jobba på veckorna igen och hinna med allt?
Är så grymt uppspeedad just nu och detta gälller inte bara denna kvällen. Nej så här är det varje kväll och när jag borde lägga mej och sova, nej då kan jag inte... Då ligger jag där och fipplar med telefonen stirrar i taket och John Blund är flera ljusår ifrån att komma ner till mej... Jag är glad om jag lyckas få ihop en nattsömn på så där 6 timmar. Men tydligen så räcker detta för mej och ja då ska jag väl vara nöjd då och inte klaga;-) Men jo jag hade nog gärna inte varit så uppspeedad och hellre somnat i tid på kvällarna.
De sägs att kost och hälsa är A och O för en god natt sömn. Men inte fan hjälper det mej... Aldrig är det då bra;-)
Innerst inne vet jag nog vad felet är, varför jag är så grymt uppspeedad på kvällarna. Det är alla intryck... Intryck från telefoner, datorer och TVn. Helst ska allt vara på samtidigt ända tills man somnar och det gillar nog inte alls min hjärna.
Dom gångerna som jag är trött, det är på morgonen. Då har minsann den där John varit och lagt ett ton sand i mina ögon och i vevan när han kommer så slår han nog mej väldigt hårt i huvudet så medvetslös som jag känner mej när klockan ringer;-)

3 kommentarer:

  1. Låter inte alls hälsosamt. Lite egentid innan sängdags kanske? En god bok, en kopp te och en filt skulle kanske få dig att gå ner i varv innan läggdags. Va rädd om dig! Kram

    SvaraRadera
  2. Godmorgon raring !!Här har du en till som känner sig mer död än levande nu för tiden och enda skillnaden är väl att jag somnar så fort jag blundar, men inte är jag piggare för det när det är dags att gå upp ;)
    Jag hoppas dock att du känner dig någorlunda pigg idag och får en härlig dag !! kramar

    SvaraRadera
  3. Jag somnar som en klubbad säl på kvällarna, ofta i soffan, speciellt om jag druckit ett par glas vin... Men sen sover jag kanske inte så bra på nätterna, så jag är ändå trött på morgonen. Men jag klarar mig tydligen oxå på 6-7 timmars sömn per natt så då funkar det ju, man kommer igång efter nån timma :-)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!