onsdag 21 september 2011

En smak av Italien!

Igår var jag hemma hos en vän och blev bjuden på lunch! En lunch som satte sig på smaklökarna och de ropade HURRA!!! Det var så gott så att jag redan idag fick lov att laga det själv och bjussa min familj på! Dessutom gick det på ett kick att laga, vilket gillas väldigt mycket här hemma;-)
Så nu vill jag dela med mej av receptet till er;-)!
Detta behöver du till ca 4-5 portioner
  • 2 pkt bacon
  • ½-1 röd chilli
  • 1 gul lök
  • 2 stycken burkar med hela konserverade tomater
  • Salt och peppar
  • Parmesanost
  • Pasta
Dela baconet i små bitar och stek tills de blir knapriga. Lägg dem sedan år sidan på ett papper och finhacka chilin och dela löken i mindre bitar och stek dem tills de fått lite färg. Häll sedan i tomaterna och baconet  i lök och chiliröran och låt de puttra en stund.
Servera röran tillsammans med pasta, riven parmesanost och flingsalt!
Jag lovar er att ni kommer inte att bli besvikna;-) Det är supermumma och jag kan tänka mej att den är ännu godare dagen efter när den stått och gottat till sig lite;-)
Vill man festa till det lite extra så kan jag tänka mej att ett stort glas mustigt rödvin och ett vitlöksbröd skulle passa som en smäck;-)!!!

LYCKA TILL!

4 kommentarer:

  1. Åååå va gott!! Nu blev jag ju hungrig...fel tid på dygnet!! ;-)

    SvaraRadera
  2. Åhh det låter mumma! Det ska jag absolut skriva av och prova på. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter gott!
    Det ska testas :-)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Mums, vad gott, me like Italien food!
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!