söndag 18 september 2011

Kineser, kineser, kineser...

Vi har ett gäng kineser på vårt jobb som är här och utbildar sig. De är ett mycket trevligt folkslag och jag tror banne mej inte att det finns något ont i dem..? Det är nästan så att de bugar när de går förbi än;-)
Men de är oxå väldigt speciella... De äter ris till frukost, lunch och middag, det är liksom deras grund. Sen äter dom annat tillbehör till. Men jag tycker att de skulle bli väääldigt uttjatat att bara äta ris?;-) De dricker bara ljummet vatten, vatten med blommor i och så går de på toa... Ja klart att de går på toaletten tänker ni, det gör väl alla?!;-) Men de sitter inte på den sköna plastringen som vi gör, nej de står upp med skor och hela kittet och gör sina behov. Den upptäckten gjorde jag idag när jag kom för att göra mina behov efter att en manlig kines varit före mej på toaletten...;-) Så här kan det då se ut på toalettkanten när man står (kanske ihopkrypen, vad vet jag?) upp med skor och gör sina behov...;-)
Ja bilden talar liksom för sig själv... Dock såg det ännu värre ut i verkligheten än vad jag lyckades fånga upp på bilden... Behöver jag ens säga att jag valde en annan toalett?;-)
Jo då så att, de är allt en aning speciella de där kineserna;-) *fniss*

4 kommentarer:

  1. Hahaha oh lord, jag skulle nog ramla och slå ihjäl mig om jag försökte stå upp så där. :D

    SvaraRadera
  2. Herregud.. :) Men jo, det finns tyvärr mycket ont i kineser. Kolla bara på hur det ser ut i Kina. Finns inte många länder som behandlar sina invånare så illa som Kina.. Men visst, när de är i andra länder är de mycket trevliga.

    SvaraRadera
  3. Kinesiska toaletter är ett hål i golvet och därför sitter man på huk och gör sina behov. I Kina finns även västerländska toaletter ibland i de större städerna och då ser det ut som det gör på era toaletter, med skoavtryck på kanten ..... Klart att kineserna gör som de alltid gjort och är uppväxta med! Vi är väl lika tokiga i deras ögon, som vi tycker att de är i våra ögon.

    SvaraRadera
  4. Minns du inte kineserna på som var på Tecknit en sväng. De stod ju oxå på toan och det var VI som fick städa efter dom.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!