torsdag 1 september 2011

Morgonrufs och TACK!!!

Vill börja detta inlägg med att säga TACK! Tuuusen tack för alla underbara kommentarer som ni ger mej och mina inlägg! Om ni visste hur mycket detta betyder för mej, dom värms så varmt i mitt hjärta! Tack för att jag inte är den enda i världen som är en opedagogisk mamma, skönt att fler av oss kan erkänna det;-) *fniss*
Här har ni Alfreds morgonfrilla, skönt att ha ett stort råttbo i huvudet varje morgon när man vaknar;-) Ett så kallat morgonrufs;-) Undra om vi någonsin kommer att få bukt på hans tunna yviga hår, eller om vi en dag kommer att få klippa av honom det. Det råder dela meningar i denna familjen om just det. Jag vill att han ska ha långt och (yvigt). Medans Jonas tycker att vi ska klippa honom kort... Ja ja vi får väl se vem som får sin vilja igenom;-) *blink*blink*

7 kommentarer:

  1. Underbart med mammor som stöttar varandra i stället för å kritisera, som annars inte känns helt ovanligt tyvärr! :( Hoppas du får en bättre dag i dag!

    SvaraRadera
  2. Haha, underbar frilla och helfräck min ;-)
    Hoppas att rufset gick att borsta ut!

    Ha en fin dag
    Kramar

    SvaraRadera
  3. Jaså, "morgonrufs" säger ni... Där ser man. Hi hi! ;-)

    SvaraRadera
  4. Ja han har värre morgonrufs än Loke =) Här hemma är räddningen Natusan spraybalsam (gul flaska). Sprutar i håret varje morgon innan vi borstar det.

    SvaraRadera
  5. Härlig frilla!
    När Lukas hår börjar rufsa sig så vet jag att det är dags att klippa lite. Men först så blir det nån vecka/veckor med spraybalsam som tidigare tipsade om, ett par spray och det reder ut sig direkt. Bara att dra igenom borsten, lätt som en plätt!

    SvaraRadera
  6. Hanna hade sådant hår, vi klippte henne & sedan blev det kalas.

    SvaraRadera
  7. Det va inget litet rufs :D Men jag kan hålla med Jonas jag. Klippa för att få bort det värsta tunna flygiga för att sen låt det växa ut. Det blir oftast bättre när typ "bebishåret" är borta. Och sen kan du låta han få riktigt långt hår :D

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!