måndag 5 september 2011

Fototips och appar!

Ni är några som frågat vad jag använder mej av för redigeringsprogram när jag fixar mina bilder! Och nej, jag har absolut inte övergett picnik.com! Det är en toppensida och den är dessutom gratis och lätt som en plätt att förstå;-)!
Men jag har oxå hittat massor av superduperbra appar till min iphone. Och det bästa med de, de är gratis om man vill;-)
Här kommer några appar som jag använder nästan dagligen till mina kära bilder!

Orginalbilden! Älskar detta foto på Alfred och kompisen Ally när de sitter i en stor hög med nedklippta äppelgrenar och mumsar äpplen!;-)
 
 Den här appen heter Water photo och bilden blir verkligen så levande att vattnet!
 En stor favorit är appen PS Express, den används dagligen!
 Och i denna kan man göra läckra bilder och ramar, den appen heter Picture Effect Magic
 Och allas stora favorit som jag ofta ser på både bloggar och fejjan. Appen Instagram!
 Vill man så kan man även göra riktigt fina foton i appen OldPhoto PRO!
Ännu en STOR favorit hos mej är dess små remsor som man kan sätta vart som helst på bilden och i olika utföranden, med eller utan text! Den appen heter Labelbox, där har jag även köpt till några små remsor för några ynka kronor!
Så det var mina små fototips! Förmodligen vet ni redan om alla dessa appar, men de är iallafall mina favoriter;-) Ja för jag är ju litre gameldax som inte skaffat iphone förrens ganska så nyss;-) Så ni som är gamla i gemet har redan använt dessa appar i flera år;-)
Har ni några bra appar som ni vill dela med er av och vilka appar är just er favorit? Inte bara fotoappar, tan alla slags appar!!

3 kommentarer:

  1. Dessa appar var nya för mej, tack för tipset :-)

    SvaraRadera
  2. Tack för tipsen.

    Jag har en så bra app..tipsad av son..där man skickar gratis sms mellan alla som har den appen. Här i min familj behövs den. Ungdomarna gillar ju att sms:a. WhatsApp, är namnet..jag har även skype och pratar gratis med mina ungdomar som jobbar och bor i Oslo..med den kan man även skicka gratis meddelanden. Med den andra appen skickar jag även gratis sms till dom i Norge.

    Hälsningar
    strömma

    SvaraRadera
  3. Tänk vad man kan göra med en ajfån... själv får jag snällt sätta mig vid skrivbordet o fixa. Men telefonen funkar iaf att ringa o messa med!! :)

    kram j.

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!