torsdag 22 september 2011

Jag är så avundsjuk...

Min bror ringde i eftermiddags, han och hans familj är på Rhodos och har det hur gott som helst! Så bra som 30 grader varmt och strålande solsken... *muttermutter* Jo men här är det oxå härligt väder sa jag och tittade på termometern som visade ynka +8 och regnet vräkte ner utanför fönstret... Fy fasen va jag är avis. Hela min kropp bara skriker efter sol och bad. Hur i hela livet ska jag palla med en HEL vinter innan solens varma strålar kommer igen? Och då har knappt hösten börjat.. *suck*
Om jag bara hade haft lite mera pengar på kontot. Ja för så fett med pengar finns det inte där efter 3 år som föräldraledig... Men jag skulle ju sååå gärna vilja åka, ja helst nu på en gång! Vi skulle kunna bo på stranden, nej kanske inte. Men nästan, bara vi får sola och bad!
Ingen vänlig själ som har några tusenlappar över som vill köpa en resa till oss? *fniss*
Grejen är den att jag inte kan minnas att jag längtat så här mycket efter att få åka utomland någongång.... Jag vet inte varför jag känner så här just nu?
Men jag får väl nöja mej med och bläddra igenom sommarens bad och solbilder. Ja alltså dom är få, för det var ju inte så många dagars sol och bad i sommar... Men några guldagar hade vi och de kommer att vara med oss i hjärtat hela den långa och kalla vintern!
Varberg Juli 2011

3 kommentarer:

  1. Jag måste verkligen tipsa om Nazar. Jag vet inte hur er ekonomi ser ut, men Nazar har all inclusive-resor till mycket bra priser, ibland så lågt som 5000:-/person för en vecka. Och då får man ju äta hur mycket som helst och ungarna kan springa och hämta glass och dricka när de vill. Då behöver det inte bli så dyrt.. :)
    Kolla nazar.se. Med vilja och disciplin kan ni nog spara ihop de pengarna. Kanske. Som sagt, jag vet ju inte hur er ekonomi ser ut. Haha. :) Kram!

    SvaraRadera
  2. Åhh här har vi 10 grader, 2 grader mer än er då ;-)
    Härlig bild!
    Saknar också sommaren... men tyvärr så hade vi inte så mycket sommar i år. Det regnade mest.

    Ha en mysig fredag, jobb ikväll eller?

    Kram
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Jag tycker (än så länge) att det är helt ok med höst. Särskilt som idag, när det är fint väder och färgerna "sprakar" ute.

    Men även jag kommer tröttna. Vi har inte varit utomlands sen innan första sonen föddes, vilket är 8 år sen.... :-((
    Så hittar du den där barmhärtige samariten, kan du väl vara snäll och skicka honom/henne åt mitt håll också? ;-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!