lördag 17 september 2011

Smaken är som baken...

Igår när jag frågade grabbarna vad de ville ha för smarrigt att äta till fredagsmyset som jag skulle handla till dem, så fick jag till svar: BLODPUDDING... Joråsatteee...
Nu är ju liksom inte familjens smaklökar så synkroniserade och mina smaklökar gillar inte blodpudding... Jo själva smaken är ganska god, men när man sen vet vad det är i den så bara vrider det sig runt i magen...:/
Men det är iallafall en smidig maträtt att fixa till hungriga barn;-) På 2 minuter har man en lyxmiddag de lux och alla barnen är nöjda och glada;-)!
Som sagt smaken är ju som baken och jag vågar knappt erkänna vad jag smaskar i mej på nätterna när jag jobbar;-) Förra helgen höll min kära kollega på att spy rakt ut på min lilla komponering av nattmenyn: Kokt blomkål, tonfisk och keso! Ha ha ni kan tänka er att de härliga lukterna spred sig gott i fabrikens kök...*asg*
Sitter och funderar på vad nattens meny ska bestå av? Kanske kokt broccoli, ägg, tonfisk och keso? Sa jag att smaken var som baken?!;-)

5 kommentarer:

  1. Ååååå blodpudding, I love!! Det äter vi ofta!

    SvaraRadera
  2. Blodpudding och jag är inte heller direkt bästa vänner! Men det är tur att barnen blir mätta och nöjda :)

    SvaraRadera
  3. Blodpudding till fredagsmyset? Jahaja, ja dina ungar får ju bra matvanor från början :-)

    SvaraRadera
  4. haha, jag fabbe väljer ju helst skolans mat :P

    SvaraRadera
  5. Nä usch... blodkorv hellre då ;-)
    Men barnen här gillar inte det!

    Ha en bra natt!
    Kram
    Katarina

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!