lördag 3 september 2011

Vackert och inte så vackert...

Det är extremt många fjärilar iår, ja iallafall som har kommit nu på sensommaren! De är så vackra och gör sig väldigt fint på min vita blomma som dekoration;-)!

Något som är mindre vackert är denna feta spindel... Han har tydligen flyttat in i vårt hus, utan tillåtelse dessutom. Jag har sett den i flera dagar nu, men vägrat döda den. Ja jag vill faktiskt inte ha regn;-) Tror stenhårt på det!
Det känns som om det inte bara är denna spindeln som vill bo inne hos oss. Nej även dom har vi en invasion av här i vårt hus, långa, tjocka och korta. Alla är de i olika modeller...
De sägs att det är bra att ha spindlar boende hos sig inomhus bara därför att då vet man att man inte har ett fuktigt hus. Stämmer verkligen detta? Jag tror banne mej att det är tvärt om....

7 kommentarer:

  1. Samma här mycket spindlar överallt, jag dödar dom inte heller utan bär ut dom.
    Puss/mamsen

    SvaraRadera
  2. Det är nog ett spindelår, för jag har haft i hjäl tvåsiffrigt antal med såna där äckliga långbenta j****ar! (Ja, jag tycker att de är värre än de med korta ben). :-P

    SvaraRadera
  3. Vi har ocKså haft ovanligt mycket spindlar!! Stora jävlar oxå!

    SvaraRadera
  4. Nu Karro är det du som dödar den där besten! Regn or not! Annars förökar den sej och snart har ni spindelnäste i huset. Och sen kommer dom hit ;)

    Hur nära stod du när du knäppte kortet, din galning!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Men Kicki är du rädd för spindlar eller?
    Lena

    SvaraRadera
  6. Jag har hört att har msn mycket sponsrar har man ett fuktigt hus men däremot inte mögel.. / Frida

    SvaraRadera
  7. Spindlar skulle det ju stå:-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!