fredag 9 september 2011

Då var det klippt!

Har suttit hos frissan hela förmiddagen och gottat mej! Det händer ju inte allt för ofta att man bara får sitta ner i så många timmar och bara njuta;-)
*harklar mej* Måste erkänna att det var väääldigt länge sedan jag klippte mej, närmare bestämt 2 år sedan sist... *upps* Men jag har nog ovanligt god hårkvallité för att bo här uppe i norden, har jag hört;-)
Nu har ca 1 dm hår trillat ner och jag har klippt upp det ganska mycket och fått en fin guldbrun nyans i håret! (Fast Douglas tyckte de mer såg ut som om jag hade svart hår;-))
Jag är ju som sagt inte så van vid att gå till frissan, så jag höll på att sätta mitt eget saliv i halsen när jag fick punga ut 1250 spänn. Tycker personligen att det är hutlösta priser bara för ett litet klipp och färg... Men det kanske är vad man får betala idag för att gå till frissan, vad vet jag...?;-)
Nu kanske det "bara" går så där 1 år till nästa frisörbesök?! *fniss*
Istället bör jag nog lägga pengarna på en ansiktsbehandling för att få en någorlunda balans på min hy... Just nu ser jag ut som en fettig prickigkorv i ansiktet;-)

11 kommentarer:

  1. Eller så väntar du in svägerskan som skulle ha MK med dig. För då kommer du ju ändå få en ansiktsbehandling! :)

    Fin i håret är du iaf! Jag vill med!!

    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken lyx! Och vad snyggt det blev!

    Även här är det en ganska sällsynt företeelse att hinna iväg till frissan på egen hand. Men jag har tur som har en dotter som är hejare på att frissera till mamman... ;-)

    SvaraRadera
  3. Så snyggt det blev!!
    Färgen klär dig verkligen :-)

    Kramar

    SvaraRadera
  4. Skitsnyggt Karro! Men liiite håller jag nog med Douglas. Chokladbrun kändes inte som rätt ord. ;-)

    Färgningen är svindyr. "Bara" klippning går på ca 350 kr här på "slätten". :-)
    Sen lyckas de alltid pracka på mig något schampo eller liknande. Jag är nog en riktigt "tacksam" kund! Ha ha!

    SvaraRadera
  5. Tjusigt! :)
    Jag kan varmt rekommendera Mary Kays hudvård(å smink), som förvisso är hutlöst dyrt, men det ändå som funkar på mitt ansikte! :D

    SvaraRadera
  6. Det ser jättefint och fräscht ut!

    SvaraRadera
  7. Men så fint du är och va härligt att få unna sig lite lyx och sitta hos frissan. Men visst är de dyrt. Kram

    SvaraRadera
  8. Snygging! *Vissel vissel*
    Och 1250 är rätt normalt. Sen finns det både billigare och dyrare, såklart. Men om du går vartannat år så blir det inte dyrt egentligen... ;-)
    Kram Jos

    SvaraRadera
  9. Skitsnyggt! Kom precis hem fran ett frisorbesok sjalv... :0)

    Kram

    SvaraRadera
  10. Du blev super fin:)

    Frisör som jag är så kan ju jag diskutera detta med pris i all evighet!
    Folk kan inte förstå att det kan vara så "dyrt" men om man verkligen tänker efter så e de inte så svårt att förstå egentligen, färgen man köper in på salong är ganska dyr, det kanske gick åt extra för att du har långt hår, frisören kostar för varje timme hon är där, våra verktyg (saxar) slits på när vi använder dom, produkter som schampo, rootboost, vax och spray kostar pengar!
    Och sen e de ju så att tiden kostar, och 1200 är väldigt billigt till ditt långa hår, vi hade tagit 1600:- :)

    Ha en härlig helg:)
    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!