torsdag 1 mars 2012

Han sa JA!!!!!

Igår hände det som jag aldrig trodde att jag skulle göra!
Sent igår kväll smög jag in till Jonas som satt i sovrummet och jobbade. En ros i handen och så föll jag ner på knä framför honom. Hjärtat bultade så jag trodde det skulle flyga ur min kropp och jag fick fram... -Öhhh bästa jag skyndar mej innan klockan blir efter 12. Men vill du gifta dej med mej? Och jag fick det svaret jag ville ha! Han sa JAAAA!!!! ♥
Detta känns helt galet ju. Jag som alltid sagt att jag inte skulle fria och nu har jag ändå gjort det och det känns så galet bra!;-)
Vi har ju gjort allt tvärt imot än vad man ska göra. Vi skaffade barn först, köpte hus och sedan så friar JAG;-) Varför vara normal på den fronten liksom, när vi inte är det annars? *hi*hi*
Men när det blivande bröllopet blir, det vet man aldrig? Vi ska först komma överrens om hur, vart och när först... Vi är lite oense om hur vi vill ha det;-) Men det blir nog som jag vill ändå, jag brukar ju få min vilja igenom säger han;-) *he*he*
Fatta att jag snart (eller snart och snart inom några år iallafall...;-)) ska få bli FRU GRUNDITZ! Äntligen ska jag få heta det som resten av min älskade familj heter!;-) Frun Karolin Grunditz, det klingar väl bra?!;-)

53 kommentarer:

  1. Men wow!! STORT grattis!!:D du är ju bara så klockren!
    Ja man måste våga för att vinna! <3
    Hoppas du får en härlig dag, passa på i gräv ner dig i roliga bröllops planering!!
    Kram V

    SvaraRadera
  2. Det klingar riktigt jäkla bra!!
    GRATTIS!
    Vad roligt :-)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Jihoooo hoppas du får din vilja igenom nu då så jag får gå på bröllop snart :) Kraamo ses snart!

    SvaraRadera
  4. Wiiiiiii, grattis och namnet klingar grymt bra.

    SvaraRadera
  5. men så underbart roligt! :D :D :D grattis!

    SvaraRadera
  6. Wihoo! Helt fantastiskt! :)
    Ett jätte grattis!!
    KRAMAR!

    SvaraRadera
  7. Vad roligt, GRATTIS!!
    Förresten så hade du skrivit så vackert om Ellinor <3
    Kram till den blivande frun :-)

    SvaraRadera
  8. Grattis, grattis! Vad härligt. Och själva planeringen är ju så rolig också. Kul att följa dig fram tills du blir Fru nu. Hihi...

    Ha en fin dag!

    SvaraRadera
  9. Fick tårar i ögonen, JÄTTE- GRATTIS!!!! Kul med planeringen och hoppas det inte dröjer allt för länge med tanke på hur länge du har längtat!
    Kram

    SvaraRadera
  10. GRATTIIIIIIIS!!!! Hurra vad Kul!

    SvaraRadera
  11. Åh, fina, fina!! Grattis av heela mitt hjärta!
    Fasen, nu bölar jag och jag som sminkat mig inför jobb och allt...
    Vad tuff du är! Du är BÄST!

    STÖRSTA KRAMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    M

    SvaraRadera
  12. Stort grattis du modiga kvinna!

    SvaraRadera
  13. Åh så otroligt roligt! Har följt fin blogg ett bra tag men bara kommenterat någon enstaka gång. Gläds med dig/er. Hejja dig som friade. Verkligen vacker bild på er. Lyser kärlek lång väg om er.

    SvaraRadera
  14. Stort Grattis =) Jag fegade ur, precis som jag gjorde för 4 år sedan!!!
    Kan ju alltid hoppas på att min sambo firar inom 4 år, annars får jag väl ta mig i kragen och fria =)
    Kram

    SvaraRadera
  15. Stort grattis :) om fyra år kanske jag är där oxå. Barn först, inget hus.. Än och inte gifta. Som du säger, varför vara som alla andra ;)

    SvaraRadera
  16. Åh, vad härligt! Du gjorde det Karro, han kunde ju bara inte säga nej. Vilken fru han kommer att ha/få. Fru Karolin Grunditz klingar väldigt bra.
    Stort Grattis till Er båda!
    Massa kramar och kärlek
    Mia

    SvaraRadera
  17. va kul! Men fattar inte er som tycker det är modigt, varför då?? Det modigaste har de ju redan gjort! Tre ggr! Att få barn är det modigaste man kan bestämma sig för , det är band som aldrig kan klippas.. ett äktenskap bryts lätt av ett kryss på ett papper!
    Ett stort grattis o lycka till ;)) / Fia

    SvaraRadera
  18. Grattis ! :)

    Vad roligt.. Kram

    SvaraRadera
  19. Grattis!
    Det är superroligt å gifta sej oavsett hur frieri(eller brist på i vårat fall. :P) ser ut! :D

    SvaraRadera
  20. Såå kul, grattis grattis!! Önskar jag hade varit lika modig som du, tre barn, hus och varit tillsammans i 26år!! Men kanske kanske blir det min tur nån dag oxå!! Karolin Grunditz låter ju hur bra som helst!! Kramar Ulle:))

    SvaraRadera
  21. Åh va kul!!
    Stort grattis!!
    kram

    SvaraRadera
  22. Stort grattis till er :)
    Kram

    SvaraRadera
  23. Det klingar underbart! Herreguu så kul! GRATTIS :D

    SvaraRadera
  24. Grattis! :) Så gulligt! Ja det klingar jättebra!! Kram

    SvaraRadera
  25. Ett stort grattis!!! Kram

    SvaraRadera
  26. Grattis Grattis!! Va kul!!!
    Jättefint namn!

    SvaraRadera
  27. Stoooort grattis till er :)
    Kramar jennie

    SvaraRadera
  28. Vad roligt! Stort grattis. Kram Martina

    SvaraRadera
  29. Men åh!
    Grattis!
    Vad kuuul!

    SvaraRadera
  30. Men Gud va kul, grattis!!! Klart han sa ja, du är ju allt och lite till! Ska bli kul att följa er på vägen till altaret. :)

    SvaraRadera
  31. Gud va skoj!!
    Karolin Grunditz låter fenomenalt bra!!!
    Jag står beredd att hjälpa till med du vet vad om det behövs;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  32. Nämen vad roligt! Grattis! Har ju förstått att det är något du har velat länge.. Vi slår ju till i år efter 13 år tillsammans. Började med barn, slog till på hus och båda friade kan man säga:) Ska bli jättekul att följa dina bröllopsplaner när de väl sätter i gång:) Kramar!

    SvaraRadera
  33. Men, vad roligt! Vad glad jag blir för er skull! Jag har ju läst några gånger om din stora dröm att bli fru Grunditz.

    SvaraRadera
  34. WOW, stort GRATTIS till er båda <3
    Vad underbart att du gjorde det, och namnet blir det absolut bästa!
    Kram

    SvaraRadera
  35. Men shit alltså vad kul!!!! STORT GRATTIS!!!
    Modigt av dig tycker jag! Ska bli sååå kul att få läsa om era planer'! =)
    KRAMAR!!!

    SvaraRadera
  36. Åååh, stort grattis till er :D härligt!!!

    SvaraRadera
  37. Åh va härligt! Stort grattis! =)

    SvaraRadera
  38. STORT GRATTIS! Så härligt!!!

    Kram!

    SvaraRadera
  39. Stoooooooort grattis! Gud sa skoj!!!! Ha det nu sa skoj nar du plannerar hela partajet!!

    Kram

    SvaraRadera
  40. Det var väl på tiden!! :-) Stort grattis till er båda! Kram Linda Aldelius

    SvaraRadera
  41. Ååå, vad romantiskt!! Grattis!!!

    SvaraRadera
  42. GRATTIS!! Åh vad roligt att du faktiskt gjord det! Tur att du var så företagsam ;)
    Grattiskramar!!

    SvaraRadera
  43. Jag har ju glömt att gratta dig, när jag skulle göra det sist så krascha datan för mig :)
    Stort grattis till er.
    Om du behöver lite inspiration kan du alltid kika in hos min planeringstokiga systers blogg, hon har skrivit lite om sina erfarenheter med att planera bröllop. Jag vet ju även ett ställe som gör väääldigt god mat om det skulle behövas ;)
    http://planera-brollop.blogspot.com/

    SvaraRadera
  44. Jag har också glömt skriva STORT GRATTIS! Så himla roligt!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!