torsdag 22 mars 2012

Denna dagen...

Har precis satt ner rumpestumpen i soffan efter en dag fylld med fart och fläkt! Jag undrar varför inte gud skapade mer än 24 timmar på ett dygn när han liksom ändå skapade 24... Han kunde väl ha varit lite generös och skapat 36 iallafall;-)

Mötet gick väl så där bra och det ser dystert ut för mej. Men nepp jag deppar inte ihop, nepp allt löser sig! Ja det är vad jag iallafall vill hoppas på!

Vi har tankat energi i solen idag! Underbart varma strålar som gör en sååå glad ända in i själen! Vi satt på trappan i flera timmar på eftermiddagen och myste. Både skor och strumpor rykte av våra fötter... Ja jag vet att man ska svettas in våren, men de var verkligen jättevarmt i lä!
Men jag fick faktiskt ge bannor till Alfred som sprang barfota ut på gräset och ner till sandlådan... Mmm ja då var mamman i huset arg kan jag meddela;-)

När Jonas kom hem lämnade jag över allt och gav mej ut på en underbar löparrunda på 5 km! (slog dessutom rekord, 26 minuter!!) Det är var verkligen såååå grymt skönt att springa idag, rensa bland alla galna tankar som rör sig därinne och andas skogsluft! Fåglarna kvittrade så ljuvligt vårigt så jag nästan blev tårögd! Och när jag kom hem blev middagen precis klar och det var bara att sätta sig och äta!;-) *lyx*

Nu sitter jag här i soffan och njuter av tystnaden och en ljuvlig doft når mina näsborrar från mitt underbara första yenkee candle ljus! Jag fick detta ljus av min underbara vän Hanna idag! Hon tyckte jag behövde det och jaaa guuud va glad jag blir när man får såna här fina presenter bara så där!!! Tack, tack, tack!!!
Hjärnan skriker just nu efter en STOR fet chokladkaka... Men nepp jag ska inte äta, istället ska jag se på alla tjockisar på tv nu;-) Ja fast så tjocka är dom ju inte längre och man blir ju sååå sjukt motiverad när man ser hur duktiga de är!

6 kommentarer:

  1. Håller med dig att fler timmar på dygnet hade varit finfint.
    Tråkigt att höra att mötet var så där.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken härlig dag du haft!
    Visst är det skönt med solen, man njuuuuter!
    Kram!!!

    SvaraRadera
  3. Här brinner också ett yankee candle, cherry blossom, mmmmm.
    Trist med mötet, men det kanske kommer andra chanser??
    Kram

    SvaraRadera
  4. Låter som du precis som jag gillar Biggest Loser?:) fasen va häftigt det vore att få testa på att träna som dom i en vecka, fast helst då med snygg Bob och Jullian:)
    Kram

    SvaraRadera
  5. 5 km på 26 min är riktigt bra, hoppas att du vet det..?! :)
    Och en dag i solen låter faktiskt riktigt skönt. Det är så härligt när våren äntligen har kommit.
    Kram

    SvaraRadera
  6. När du tittar tillbaka på denna dag och det ev besked du får (vet ju inte vad det gäller, kanske jobb?), kommer du kanske känna tacksamhet för att det ledde dig till något helt nytt:). Svårt att se i stunden, men i efterhand kan det visat sig blivit bara bättre. Lycka till vad det än må vara!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!