tisdag 27 mars 2012

En maximal otur... *suck*

Slängde in en maskin tvätt och gick ut ifrån tvättstugan och skulle spola upp disken. När jag till min stora fasa märker att jag inte har något vatten... Bitchen i mej brusar upp och går iväg till väggubbarna som håller på här bort på vår gata och skäller lite på dem... -Men ni har fått lappar om det, säger en av gubbarna... Nepp alla utom vi, visar det sig... Så inget vatten här inte...:-(

Så istället för disken tänkte jag måla trappan... Går ut i garaget, tar upp målarhinken, häller ur den i rollergrejen och ska sätta på locket... Tar i med full kraft för det kärvar lite... PANG, locket flyger i den stora färgburken och det är vit färg överallt och mina händer är inlindade i den vita smörjan upp till armbågarna...
Jag rusar in och ska skölja av mej... Men vad FAAAAAN inget vatten i kranen... *Suckar och skriker många fula ord* Som tur var fick jag några lite vatten av min käre granne... Ner med händerna där, men nja allt går inte bort och det är mer färg i byttan än vatten......
Hur mycket otur får man ha? Detta kallas för maximal otur...;-)

Just när det hände blev jag så arg så jag nästan grät... Men nu så där 30 minuter efter när jag andas några gånger... Ja då skrattar jag åt min klumpighet...
Och ja färgen ligger fortfarande kvar på golvet... Kanske bäst att gå och ta upp den nu...;-)
Och jag som ska gå mannekäng ikväll... Hmm hur snyggt är det med vitfärg på hela kroppen? Kanske ett bad i aceton? ;-)

6 kommentarer:

  1. Hahaha! F´låt...
    Gumman... Du e så rolig!!
    Lycka till på modevisningen i kväll!
    Kram :D

    SvaraRadera
  2. Förlåt att jag skrattar. Vilken soppa.

    SvaraRadera
  3. Du e ju störtskön!! =)
    Ses ikväll, jag har oxå färg på mig sedan min målning igår.. (ska ju dock inte mannekänga, men sympatiserar ändå..)
    Ser fram emot aftonen-
    LYCKA TILL!!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  4. Sicket skit!
    Jag hade storbölat..
    Vilken tur att det går att skratta åt det i efterhand!

    Kramen

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!