lördag 31 mars 2012

Klippas eller inte klippas??

Det råder just nu delade meningar här hemma om Douglas ska klippa av sitt långa hår eller inte....
Han har fått för sig att han vill det och har både pappa och mormor på sin sida... Jag är helt imot det och tycker han är sååå fin i sitt långa fina hår! Nu när det äntligen har växt ut så pass mycket att det är en snygg frisyr så ska han väl inte klippa sig?
Jag sa att jag gör allt för att han inte ska klippa sig. Japp det kallas mut;-) Muta får man! Han ville ha hundra spänn om han skulle ha kvar sitt långa hår! Ja men då var det ju inte så mycket att bråka om! Klart att Douglas ska få en hundring;-)
Älskar hans hårfärg och skulle göra vad som helst för att få ha hans hårfärg redan till sommaren! Dock skulle det nog krävas både avfärgningar och blekningar... Risken är håret blir slitet och fullt och det vill jag ju inte;-)
Så nå vad tycker ni? Ska han klippa av sitt långa hår eller inte?;-)

17 kommentarer:

  1. jag tyckerat han ska få välja sjäv - utan mutor1!(Även om jag oxå tycker att han är fin i sitt hår!)

    SvaraRadera
  2. Tycker han är jättefin i sitt långa hår.
    Men samtidigt tycker jag att han är stor nog att få välja själv. Det viktiga skulle i så fall vara att han vet att OM han klipper sig tar det lång tid innan det växer ut till samma längd igen. Inte alltid de är medvetna om sånt, de små liven... :-)

    SvaraRadera
  3. Tycker nog som ovanstående att han ska få välja själv, men en kortare page tror jag skulle va fint. Han kan ju börja med det o känna efter vad han tycker om det...Och sen bestämma om han vill ha det långt igen eller klippa det kortare.. Börja med lite i taget så får han känna efter själv.. Kram

    SvaraRadera
  4. Tror att han blir ännu finare i kort hår!

    SvaraRadera
  5. Klart killen ska få bestämma själv!!!

    SvaraRadera
  6. Det är klart att han ska bestämma själv! Stora fina killen är säkert lika fin i allt!! ❤
    Kram kram

    SvaraRadera
  7. Jag förstår att du vill ha det långa kvar. William är nu inne i sin andra period av långt hår. Och han har fått välja själv hur han ska ha sitt hår. Nja förutom helrakad då. Infall för att se ut som pappa men då sa jag stopp :/
    Annars tycker jag när de är så stora att det kan få tycka själva :)

    SvaraRadera
  8. Han är väldigt fin i det långa men är säkert fin i kort också. Tycker han kan välja själv men låt honom fundera över det först. :)

    SvaraRadera
  9. Jag skulle låta honom bestämma själv. Han är ju ändå samma kille under håret ;-) Eller som jag sa till en arbetskamrat som velade om att klippa av eller inte... "Det är bara ett hår, det växer ut igen"
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jag tor att han blir jätte fin i kort hår!!!!!!!!!!!

    SvaraRadera
  11. Han blir nog jättefin i kort hår om det är vad han vill ha:) söt är han ju ändå, som mamman sin:)!
    Kram

    SvaraRadera
  12. barn ar bra roliga. Min dotter vill oxa klippa av sig haret men jag tycker hon ar tokig, hon har saaaaaa fint har och jag onskar mitt har var lika fint. Men jag har lovat att hon ska fa klippa sig, sa jag rostar val pa att han ska fa bestamma sjalv. Han blir fin i kort har oxa!

    SvaraRadera
  13. Och din harfarg passar du ju sa bra i sa blek det inte!!! Det ar skitsnyggt med morkt har speciellt pa sommaren nar man ar brun o fin!

    SvaraRadera
  14. han får inte klippa håret! det är supersnyggt och jätte coolt!
    fräck och unik kille!

    SvaraRadera
  15. Vi gjorde en kompromiss när min blondie ville raka hela skallen: han fick rakat på sidorna :) För jag vill ju egentligen att han ska ha jättelångt! Nu har han i alla fall börjat få lite utväxt där bak. Om nu inte fadern tar honom till lokala "barberaren" igen... ;)

    SvaraRadera
  16. låt din kille bestämma själv...han är lika cool o unik vare sig han har kort eller långt hår. Det viktigaste o största du som förälder kan ge honom är att det inte sitter utanpå utan inuti, att inte värdera efter det yttre...du kommer med all säkerhet få gå igenom många utseendefaser med din grabb o det största han kan få med sig är att han är älskad o duger hur han än väljer att se ut!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!