måndag 5 mars 2012

Den feta sanningen...

Jag har velat fram och tillbaka om jag skulle våga lägga ut denna bilden på min hemska mage eller inte...Men jag gör det och hoppas att jag ändå behåller er mina kära läsare... *blink*blink* Att visa upp min mage för er är som att gå naken. Att jag liksom blottar mej helt. Men ja det känns ändå väldigt bra..Förstår ni nu varför jag har klagat på min mage? Varför jag hatar den så himla mycket?
En deglkump med celluliter på och med överblivet skinn med en navel som ser ut som ett rövhål...
Ni kanske förstår nu varför jag tränar så mycket mage som jag gör?! Jag kämpar som en liten gnu och japp det har gett resultat! Sedan augusti 2011 har jag minskat mitt mått kring midjan med -22 cm;-)!
Jag vet inte om jag någonsin kommer att få en platt mage? Jag tvivlar på det faktisk... 3 barn i min mage som spänt ut den till bristningsgränsen och med fett som liksom har etsat sig fast där... Så nej jag tror det är omöjligt hur mycket jag än må träna? En operation kanske? Men nepp såna peningsummor kan jag liksom inte bara hosta upp;-)
De där kärleks stigarna (läs bristningar) kan jag nog inte heller göra så mycket åt.. Dom har mina älskade ungar fixat dit genom att växa groteskt mycket i min mage;-) *fniss*

Ja men tänker ni... Varför är hon så himla fixerad vid sin mage? Ja jag vet inte... Men jag har ALLTID varit det. Den har alltid varit stor på mej hur ung eller gammal jag har varit...

Det kanske finns en liten möjlighet till att jag får ner den lite till iallafall...;-) Jo hopp finns det alltid!;-) Jag kämpar och kämpar...
Tittade genom lite gamla bilder och hittade denna på min "gamla" mage... Jag hoppas att ni redan ätit er kvällsmat, annars kan risken vara att den kommer upp igen;-) Ni tittar alltså på min magen på eget bevåg;-)
Så här såg den ut i april 2010, alltså ca 2 månader efter att jag fått Fabian... Inte så läcker precis och mitt midjemått där vill jag nog inte ens veta... Det har jag förträngt;-)
Jo då lite skillnad är det, eller?;-)
Jag älskar själv före och efter bilder! Så har DU tänkt gå ner i vikt som jag har gjort så kan jag verkligen rekommendera att ta före bilder. För bilder ljuger ALDRIG;-)
Jag har nu en ny utmaning till mej själv! Om 8 veckor, alltså i maj månad skall jag visa upp en ny bild på min mage! Förhoppningsvis en ny smalare fittare mage! Tror ni att jag kommer att lyckas?;-)
I sommar ska jag fasen inte skämmas över den där buken... Den har fått mej att skämmas nog mycket under alla dessa åren åren... Bort, bort, bort dumma fula mage!!;-)

17 kommentarer:

  1. Köra mycket mage ger en STARK mage och det är aldrig fel!!
    Däremot är det fettförbränningen som gör att fettet försvinner (kring magen).

    Sen kan det även vara en del lös hud och det får man (tyvärr) inte bort oavsett hur mycket man tränar.. (Har samma problem efter tre barn).

    Men grym skillnad från 2010, som du har åstadkommit. Du ska vara stolt Karro! JÄTTEstolt! :-)

    Kram Malin (skriver jag nu då). :-D

    SvaraRadera
  2. VIlken skillnad, mycket bra jobbat!
    Jag har precis en likadan mage som du och jag kämpar oxå som en gnu. Jag kommer aldrig få till den utan degen kommer nog alltid finnas kvar :/ Vi få kämpa på så gott de går =)

    SvaraRadera
  3. Du e fin! Modigt! Varför bor du så långt boooort?
    Och du, jag har sett skit fula magar och din tillhör inte den fula kategorin...

    SvaraRadera
  4. bort med kolhydraterna, jag vet att du inte vill men jag kan nästa lova om du kör strikt att du kommer tappa ännu mera mage!! o va f.. du har fött tre barn, det "måste" synas även om dagens ideal inte tillåter att det ska synas. Kämpar sjölv med min mage o allt annat extra fett efter grav - så jä... dum man är, suck. Tack för att du är som du är, helt galet underbar! Du pushar mig att kämpa:)

    SvaraRadera
  5. Med din vilja fixar du det utan problem! :)

    SvaraRadera
  6. Du är grym!
    Det är stor skillnad.
    Kämpa på :-)
    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag tycker att du är fantastisk! Och jag tycker att du kämpar på så otroligt bra!
    Och som du säger - bilder ljuger inte. Och det är en stor skillnad mellan dom bilderna som du har lagt upp.
    Hang in there and keep on fighting! Du är som sagt superbra!
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Du är modig du!! Och stark å snygg!!!
    Hur ofta visar man magen liksom? Ja, jo på stranden kanske men där har man ju inte tid att vara snygg, där springer man ju efter barnen....;-)
    Bra jobbat Karro!!
    Kramar!!!

    SvaraRadera
  9. Jag tycker inte din mage är ful, och vilken skillnad!! Skitbra jobbat!
    Och även om du snart är i mål med din vikt så kan man alltid forma kroppen lite, göra plankor och armhävningar och gå powerwalks och försök få in lite intervaller.
    Men jag tycker att du ska vara nöjd för du ser strålande ut!

    SvaraRadera
  10. Vilken skillnad!
    Fokusera på det!
    Du kan!
    Och det är inte mycket kvar, i sommar kommer du rocka som fan!
    Du är grymt duktig Carro!

    SvaraRadera
  11. Men hey! Vilken skillnad. Du är så grym Karro, och du ska inte skämmas för din mage. Det tar tid att forma kroppen och fettet kring magen är det svåraste fettet att bli av med. Du får se till den skillnad du har lyckats åstadkomma under den här tiden och blicka framåt. För varje träningspass du jobbar dig igenom ökar dina chanser till en snyggare mage. Det är bara att jobba på :) Kram på dej!

    SvaraRadera
  12. Men vännen, din mage är helt förändrad på dessa två bilder.
    Men jag förstår nog hur du känner, jag har oxå sån där mag-hatar-känsla, har alltid haft och kommer antagligen alltid att ha. Jag har sån där mage som samlar på sig allt överskott, resten av kroppen är helt ok (njaee kanske inte hängröven då ;-). Men du tränar och gör allt du kan så du ska vara stolt över HELA din kropp!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Jävligt starkt av dig att lägga upp dessa bilder på dig själv! Jag har en "liknande" bild av min mage efter förra graviditeten, och den skulle jag inte våga visa för nån! Bra jobbat! Man ser ju vilken enorm skillnad det är. Före och efter bilder is the shit! ;) Kämpa på! :D Kram

    SvaraRadera
  14. Herregud, din mage ser ju jättebra ut! Min ser ut som en mindre naturkatastrof i jämförelse!

    SvaraRadera
  15. Du kan! Jag var faktiskt riktigt nöjd med min mage i somras, men nu har jag gått upp 5 kg igen så den börjar bli som den gamla bullen igen. Med bra kost och motion i massor så går det. DU KAN!

    SvaraRadera
  16. Wow, vilken skillnad! Härligt jobbat! Det låter som en bra plan att lägga ut en ny magbild i maj - då har du någonting att sträva efter! Heja dig!!

    Tack för kommentaren på min blogg gällande min mage efter förlossningen. Alla har vi ju olika förutsättningar och jag får tacka mina föräldrar för bra "maggener" och bra förbränning.

    Kram och lycka till, jag tror på dig!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!