torsdag 1 mars 2012

I nyaste numret av mama!

Titta vem som är med i nyaste numret av tidningen mama!;-) Japp är även med där och säger vad jag tycker och tänker;-)
I detta nummer är det fokuserat på amning. Och jag hade visst ett och annat att säga om det oxå;-)
Hmm ser nu att stackars Douglas ålder inte stämmer...;-) Inte min heller för den delen, men det gör ju inte så mycket. Är gärna ett år yngre än vad jag är;-) Men de var säkert ett halvår sedan jag fick denna frågan om amning och skickade iväg mitt svar;-)
Jag tuggade ihop ett låååångt mail, men de fick visst korta ner det lite!;-)
Japp för jag tycker detta med amning är en sån hysteri... Har själv ammat alla 3 pojkarna och det har kommit igång med en gång och funkat som rinnande vatten. Men alla har inte mat och alla kan inte. Så varför stressa upp alla nyblivna stackars mammor om den här amningen oxå? Det finns ju faktiskt ersättning om inte amningen skulle fungera... Det känns som om amningen är mer fokuserat än själva förlossningen både före och efter att barnet är fött... Och hur många har inte fått frågan: Ammar du helt? Har du mat så att det räcker? Varför frågar man sånt? Varför är det så himla viktigt egentligen?
Okej tänker ni som inte kan amma men vill. Ja det är ju lätt för henne att säga som har kunnat amma... Ja fast hade jag inte kunnat amma så vet jag med största sannolikhet att jag skulle ha gett mina barn ersättning och struntat i den här hettsen som amningen kan ge...

Och en sak till... Tack tack tack!!! Ni är helt underbara! Har fått så många gratulationer för mitt frieri till Jonas igår!! Lovley! Har redan varit inne på massor av bröllops sajter och nosat;-) Ja för nu vill jag ju gärna gifta mej oxå... Helst igår liksom! *he*he*

4 kommentarer:

  1. Herregud, vad man missar nyheter när man jobbar dagtid och bloggläsande blir lidande.

    STOOOOORT mega, baouta, jättegrattis till kommande giftermål! Grymt av dig att fråga tycker jag! Din karl hade nog (?) aldrig fått tummen ur. Eller? Haha! ;-D
    Grattis igen!

    Kram V

    SvaraRadera
  2. Detta är ju snart en kändisblogg ;-) Grattis till att han sa JA igår - underbart!!! Kramar

    SvaraRadera
  3. Nämen vad roligt! Och även om de kortat ner ditt mejl så tycker jag att det som de publicerade var jättebra! Det är sån press vad gäller amning, om man ska göra det eller inte. Man gör ju det som känns bäst för sig själv och barnet (förhoppningsvis) :)

    Och ett stort grattis till att din karl sa JAAA! :D Förstår att du är lycklig :)

    Åh din tävling här ovanför var himla bra! Synd att man inte har eller kommer ta några sportlovsbilder, lillan är ju så liten.. Men trots sin ringa ålder skulle hon ha älskat vinsten! :)

    Kram!

    SvaraRadera
  4. jihoo vi bara avlöser varann i tidningarna du å jag haha :D

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!