måndag 19 mars 2012

Avfärgining?

Är sååå sugen på att förändra mitt hår en gnutta... Ja ja jag vet att jag har sagt det för, men nu måste det banne mej ske... Jag är en gnutta trött på mitt väldigt mörka hår och skulle vilja ljusa upp det lite nu när det snart är sommar och allt!
Funderar på en avfärgning? Men det ska jag nog inte ge mej på själv här hemma;-) Nej de får nog en frisör göra!
Är det någon som har erfarenhet av det? Tror ni jag skulle passa i lite ljusare nyans med lugg?
Frågade Jonas igår om vad han tyckte om min hårfärg? -Jo den är väl bra... Ja men tyckre du jag ska göra det ljusare? Nej... Okej? Ännu mörkare då? Jaaa!! Men va faaaan, alltid tvärt imot vad jag tycker...;-)
Hmm, förmodligen tycker han att jag inte passade så bra i min ryska utväxta frilla som jag fixade till själv i somras...;-)
En misslyckad slingning som slutade med att jag såg ut som en rysk kulstötare i håret;-)
Klippa? Färga? Slinga? Klippa? Inte klippa? Inte färga? Bli mörkare? Bli ljusare? Hjälp mej!!!

8 kommentarer:

  1. oj, vet inte, lite lite ljusare nu mot sommaren kanske? men klipp dig inte, man bara ångrar sig :P

    SvaraRadera
  2. Tycker du ska boka tid på klippoteket i Jönköping och få råd där. Jag brukar be om någon som vill och kan föräandra. De är duktiga där, går på mycket utbildningar och så. Jag tycker du ska testa något men ta hjälp, klipp kort, jag trivs kanon i det :-)
    Kram
    Angelica

    SvaraRadera
  3. spara med luggklippningen tills i höst. det är så skönt att slippa håret i ansiktet på sommaren! lite slingor tror jag kan pigga upp, så kan du göra det mörkare till hösten igen...

    SvaraRadera
  4. Hörre du du, absolut inte avfärga själv. Ta det på salong och du gör dig en stos tjänst.

    Ta en salong och fråga va de skulle rekommendera, man kan ju bara gå några steg ljusare när man är mörk, gjorde den resan under hösten, jag skulle rekommendera utan att vara expert att göra små slingor i olika varma toner men behålla bottenfärgen, så det blir en skimmer av nyanser.

    Skulle inte klippa lugg då det är ett aber att ha i ansiktet när man tränar...

    Lycka till
    KRAM

    SvaraRadera
  5. Jag brukar försöka ljusa upp mitt barr fram på våren och då brukar jag slinga hela håret och lägga i en kall toning;)

    SvaraRadera
  6. Åh så svårt det är!
    Men vill du ljusare så kör på det:)
    Kram!

    SvaraRadera
  7. Om DU vill ha det ljusare så tycker jag absolut att du ska köra på det! Skulle du ångra dig så kan du ju alltid färga det mörkt igen. :)
    Kram!

    SvaraRadera
  8. Tycker absolute du ska färga håret i en ljusare brun nyans , och klippa det precis under axeln.. Skulle vara jätte fint på dig :) Tro du passar bra i lugg också.
    kram Jennie

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!