måndag 5 mars 2012

Sjuk eller bara mammasjuk?

Runt 9:30 ringde telefonen, det var fröken Mia från Alfreds avdelning på förskolan. Hon sa att Alfred inte alls mådde bra... Han hade suttit och gråtit länge och sa att han inte alls mådde bra. Han hade tagit sig på magen och det var en hängig Alfred som jag hämtade...
Så fort vi klev in genom dörren sprang han in och dansade och sjöng! -Åh va gött att få vara hemma sa han och slängde sig i sängen...
Men är du inte sjuk frågade jag? Vad har hänt? Mår du bra? Har du ont någonstans? Ja jag hade ont i magen, men inte nu fick jag till svar...
Jag tror att hans "sjukdom" heter mammasjuk!;-)
Jag för jag kan inte se på honom att han är sjuk och i skrivande stund står han och diskar för fullt;-)
När jag hämtade honom var jag helt säker på att det var herr magsjuka som var på väg att häsla på, men inte då! Bara mammasjuk;-)
De är svårt de där... Ska man låta honom få vara hemma eller inte? Han vet att jag och Fabian är hemma.. Men jag tror ändå att förskolan 3 dagar i veckan är det bästa för en min lilla 4 åring!?! Inte att vara hemma med oss tråkmånsar som bara går här hemma och drar! Men det är vad jag tycker;-)
Envisa Fabian deckade ute på hallgolvet efter att vi kom hem... Han vägrade klä av sig sina ytterkläder och stod och skrek där. Efter 5 minuter tystnade det och när jag kommer ut dit så låg han och sov skönt på det varma klinkersgolvet;-)
Skönt? Ja förmodligen? Annars kan man ju tycka att sängen skulle vara skönare liksom;-) *fniss*

7 kommentarer:

  1. Vad mysigt å få hemma en "mammagris" :))bäst att ta vara på de tillfällena :) vi tänkte faktiskt köpa oss en babytravel amsterdam i och för sej till minstingen på snart ett år. Vill man ha fyra hjul på sin vagn så vet ja många som är jättekära i sina emmaljunga scooter. :) jag tror ju man får mycke vagn för pengarna oavsett vilken av de två man väljer. :) kram J

    SvaraRadera
  2. hahaha, ni har aldrig tråkigt va? :D

    SvaraRadera
  3. Söt liten goding!!
    Förmodligen var det bara mammasjuka :-)

    Hur går det med trappan idag?

    Kram

    SvaraRadera
  4. Rätt kär sjukdom ändå på nåt sätt. Mycket bättre än magsjukan iallafall. :)

    Ha en mysig dag!/Veronica

    SvaraRadera
  5. Sådär gjorde vår lilla madam ibland när hon var mindre, några enstaka gånger. Var "jättesjuk" men blev frisk nästan direkt när jag ringt dagis o jobb. Men sen var hon kelsjuk och ville vara med mig hela dagen så jag tolkade det som att hon bara behövde "vara med mamma". Men det är ju också ett behov, och så länge det inte missbrukas så är det inga problem, Då får man bjuda på sin mamma-roll!

    Tack för ditt Grattis. Den fina spets-topen köpte jag på Gina (149:-) efter att ha sett den hos Ting,
    http://enannansortsfe.blogspot.com/2012/02/spetstop.html
    sen kör jag med ett cremevitt linne under. Både linne och top finns i massor med färger.

    Kramar

    SvaraRadera
  6. Men gullskruttar <3
    Passa på o njut sålänge han e mammasjuk, ett tu tre så är man bara pinsam ;)
    Hoppas ni haft en fin dag!

    SvaraRadera
  7. Åååh... Tanka kärlek är ju dundermysigt! ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!