onsdag 14 mars 2012

En "missbildad" snutt i örat....

När jag var yngre hade jag en stor knöl på mitt vänstra öra, det liksom damp ner över snibben som en missbildad snutt och mitt öra såg precis som Alfreds öra gör idag...
Nu när jag blivit äldre har den liksom vuxit bort...
När Alfred föddes märkte jag på hans lilla öra att han hade precis samma knöl som jag alltid hade haft! Han hade alltså "ärft" samma slagt missbildning på sitt öra som jag alltid hade haft! Häftigt det där hur och vad det är som går i arvo;-) (Arv? Öhh, heter det så?;-))
Ja ja men det var ju bra att jag kunde ge honom någon gen från mej. Ja även om just den där missbildade lilla snutten i örat kanske inte var så rolig;-)

För eftersom att det inte verkar vara så att någon av mina kids är speciellt lik mej (enligt andra), så är jag ju liksom lycklig för det lilla som jag har kunnat tillföra!;-) *fniss*

Har ni något som liksom har gått i arv? Typ en leverfläck på samma ställe på kroppen? Samma slags knöl på fingret? Eller något annat roligt?;-)

7 kommentarer:

  1. Det skulle nog vara fula fötter med rejäl hålfot då... det ser jag på både två av mina syskon och ett av mina barn! Tror pappa hade det ;-)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker iofs att Alfred är helt galet lik dig! Fruktansvärt söt är han också. (Lia heter jag förresten och har aldrig kommenterat förut men läst ett tag :)

    SvaraRadera
  3. Hehe. Min ena 13-åring har ett mörkare märke vid sidan om navlen stort som en 5 krona, inte upphöjt utan bara som en lite brunare fläck. Samma har Melwin 2 år men ljus istället på precis samma ställe och samma storlek... Helmärkligt att det har kunnat bli så... Jag har ju inget sånt och dom två har ju olika pappor...
    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja fick pappas virvel i luggen. :(

    SvaraRadera
  5. Sånt där är jättelustigt! Bubban har ärvt ett litet hål på kanten av örat som jag också har :-)

    SvaraRadera
  6. Vad gulligt att sånt går i arv!
    Jag har alltid haft en svagt blått streck på näsan. Felicia och Lukas har samma :-)

    Kram

    SvaraRadera
  7. Siri hade riktigt spetsiga alv-öron när hon föddes, och senare när vi tittade på kort från när jag var nyfödd såg vi att jag oxå hade det då!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!