måndag 26 mars 2012

Det sa bara splash....

För precis 7 år sedan togs detta fotot! Jag var då i  V 35+5 och stor som ett hus! Inte visste jag att om bara några timmar så skulle det säga SPLASH på golvet och vattnet skulle gå...

För 7 år sedan var det påskafton idag och vi hade suttit och ätit en god middag tillsammans med svärmor!
Solen strålade och det var ett fantastiskt väder ute! Vi valde att ta fikat på altanen och njuta av solens varma strålar. Jag valde att slå ner rumpan i en solstol och där skulle jag sitta resten av eftermiddagen hade jag tänkt!
Men så skulle jag springa in och hämta något. När jag reser mej upp från solstolen säger det; PANG och SPLASH och jag blir alldeles chockad. Vad vad det som hände? Tankarna snurrar och det rinner varm vätska ner för mina ben...
Jag ser förmodligen ganska så rolig ut där jag står helt förstelnad med vattnet rinnandets ner för benen och ser alldeles frågandets ut... -Vad hände frågade svärmor? Kissade du på dej?
-Nej svarade jag, jag tror vattnet gick... Men alltså vi skulle ju inte ha barn förrens om 4 veckor...??

Jonas blir superstirrig och säger att jag måste ringa förlossningen på en gång... Men nej inte ska jag det, vi ska ju inte ha barn nu och jag har ju inget ont...
10 minuter efter ringer jag förlossningen och vi får komma in på en gång...
Eftersom jag inte skulle föda barn nu utan åka hem hade jag varken BB väska eller något annat med mej...;-)
Vi blir inlagda och flera prover tas på mej och kvällens påskmiddag blir Mc Donalds mat!;-)

Fortsättning följer....;-)

2 kommentarer:

Tusen tack för din kommentar!