onsdag 28 mars 2012

I vilken ände ska jag börja?

Man kan ju undra om det är en stor orkanvind som dragit in på vår övervåning? Speciellt i Alfreds rum... Grejer ligger huller om buller..
Mina barn har grymt mycket leksaker, ja nästan så att man skäms... De leker inte med hälften av dem och jag hotar med att städas det inte så åker det ut och iväg till dom som uppskattar leksaker! Ja för tänk så många barn i vår värld som inte ens äger en endaste leksak....
En dag när jag orkar och känner mej mer inspirerad ska jag rensar bland alla barnens tuuusentals leksaker och skänka det till barns som verkligen uppskattar leksaker...
Men just nu står jag här och kliar mej i huvudet och undrar i vilken ände av rummet jag ska börja med??;-)

4 kommentarer:

  1. Finns bara ett rätta. Fram med svarta sopsäckar.

    SvaraRadera
  2. Jag har gång på gång hotat med det. Att dom åker ut- leksakerna. Och har även fullföljt mitt hot... ungarna va lessna i 2 min sen hittade dom på nåt annat att göra... = dom brydde sig inte.
    Nu går jag igenom ungarnas rum varannan vecka- när städerska kommer och då kastar vi trasiga saker, pussel och sånt som inte är komplett, så sakta sakta rensas det ut. Sen brukar vi stå på loppis en gång per säsong och då får dom välja lite skit att sälja och köpa nytt förr ( Nytt som nytt från loppis) Dom gillar det och får inte så mkt leksaker "längre" i sommar ska "vi" önska oss en pool till barnen! Inte mer skit som inte hålls ordning på... :)

    SvaraRadera
  3. Börje nerifrån och arbeta dig uppåt. Att kunna gå på golvet är en förutsättning! ;-)

    SvaraRadera
  4. Ta fram en magisk stav och säg sim salabim :-)
    Funkar det så kan du göra det här hemma hos mig också!
    Kramar

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!