fredag 9 mars 2012

Ett rens bland mina "vänner"...

Jag blir lite fundersam när man får en vänförsfrågan från människor jag inte känner som vill bli min vän på fejjan... Okej att det är bloggvänner och andra söta. Men när man får vänförfrågningar från män i åldern 50+ som man knappt känner. Ja då blir jag lite fundersam...
Människor som man vet vem är, men som man knappt aldrig ens morsat på i det verkliga livet.... Varför vill de ha mej som sin vän??
Och hur många "vänner" har man inte på sin vänlisa som man knappt hälsat på då? Jag blir sååå trött... Massor av folk som vill vara min vän och sedan när man träffar dom i de verkliga livet. Ja då säger de inte ens hej och törs knappt ha ögonkontakt med mej... Då undrar jag, varför? Varför ville de ens ha mej som sin vän på fejjan?? Blev något fel? Ja men ta bort mej då!
Idag ska jag kolla igenom mina "vänner" här på fejjan och så blir det ett rens! Japp för kan de inte hälsa på mej när vi träffas på hemköp,  ja då behöver de inte heller ha mej som vän på fejjan!;-)

Och när jag ändå undrar en massa... Varför är vissa människa på fejjan och en helt annan i det verkliga livet?? Vissa människor skriver om allt och hela livet på fejjan och är värsta bästa kompisen där. Men så när man träffas i de "verkliga" livet,  ja då vill de helst krypa in i sin egen röv och försvinna och nästan ber om ursäkt för att de finns...

11 kommentarer:

  1. Jag brukar också rensa bland fb vännerna... det går åt emellanåt...
    Kram från bloggläsaren Elin.T

    SvaraRadera
  2. Jag brukar också rensa ut på min vänlista på fb. För jag resonerar precis som du. Kan man inte hälsa när man träffas i verkligheten så behöver man inte vara vänner där heller!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det undrar jag också!!
    Nä bort med alla..
    Att hälsa tillhör vanligt hyfs.

    Kram!!

    SvaraRadera
  4. Hahaha! Du är för rolig! "Krypa in i sin egen röv..." Jag rensar också friskt. Hejjar man inte på stan, då behöver man inte vara vänner på fejjan. Och vissa verkar bara vara på FB för att snoka...Skriver aldrig någon, kommentarar aldrig, Gillar aldrig, men är ofta på chatten... Skumt!

    Kram söta!

    SvaraRadera
  5. Ja du... Vettiga funderingar!
    Jag rensade bort ca 30 personer för ett par veckor sen. Håller med dig. Om man aldrig träffas eller inte skriver någonting, NÅGONSIN på fb, varför är man vänner då...??

    SvaraRadera
  6. Jag brukar få vänförfrågningar från turkiska killar, dras de till svenska tjejer tro? ;-) För jag känner då ingen i turkiet!
    Sen har vi dom som skickar typ 30 vänförfrågningar, fattar dom inte varför de inte accepteras?

    Kram

    SvaraRadera
  7. Jag funderar om det där med fejjan också ibland. Nu har det tagit en del energi faktiskt. Jag blir inte klok på det!!!

    SvaraRadera
  8. hur kan jag ha över tvåhundra "vänner" - jag som inte träffar en käft i verkligheten... ha ha ha...

    SvaraRadera
  9. Ja, jag kan inte annan instämma med dig. Jag har ställt mig frågan ett antal ggr om just detta. Jag var väldigt aktiv på fejan förut men har nu lagt ner att skriva något där för jag tycker att dom flesta sitter och gömmer sig bakom någon falsk fasad;(( Och som du säger, man har sk vänner där men sedan när man träffas så kan man inte ens säga hej?? Funderar starkt på att lägga ner Fb helt, för vad ger det en egentligen? Ens riktiga vänner har man ju ändå:) Önskar dig en fin fredag, kram!

    SvaraRadera
  10. Men precis! Sånt gör mig tokig!
    Själv är jag "livrädd" för att skicka förfrågning hit och dit... "Tänk om dom inte känner igen mig" - liksom.
    Trevlig blogg förresten som jag hittade av en slump, via en bloggväns bloggvän... :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!