torsdag 15 mars 2012

Att vara utan bil suger...

Allt tar liksom 5 gånger så lång tid att göra när man måste gå till alla ställena...Men vi slog 2 eller kanske vi ska säga 3 flugor i en smäll denna eftermiddagen!
På väg till simhallen gick det finnemang! Nedförsbacke hela vägen och inte så mycket som ett pip kom från barnen!
Lämnade först in Douglas på simmet och vi andra 3 gick in på gymmet! Fabian hade somnat skönt i vagnen på väg ner och fortsatte även med det under hela tiden!
Alfred satte genast igång med att träna och jag fick mej ett rejält gött ben och ryggpass!
Tyvärr kom ägarinnan fram till oss och talade om att han inte fick röra något av sakerna där. Egentligen får inte ens barn existera i lokalen... Okej tack för det... Synd, nu kan jag aldrig mera gå dit och träna när jag får lite tid över mitt på dagen:-( *fan oxå*
Jag vill oxå  bo vid ett gym där det är tillåtet att ta med sig barnen, eller där det finns barnpassning! Tänk så mycket enklare allt skulle vara då...
För att få upp blodsockret tog vi oss en sväng förbi ICA och köpte lite nötter och drickyoggi på vägen hem! När vi kommer utanför affären gnyr Alfred om att han är kissnödig... Ja ja säger jag som står och pratar med en kompis... 2 sekunder senare står han och slår en drill precis utanför entrén dörren...:/ Nej han är inte riktigt rumsren den där Alfred;-)
Douglas är iallafall väääärldens bästa storebror! Alla dessa underbara jävla backarna som finns här i byn kan ju ta död på vem som helst... Douglas puttade och puttade på sin lilla lillebror och till slut kom vi hem!
Och så här söt kan man vara när man vaknar i vagnen;-) Jag vet inte vad det är han ligger och ber om? En snällare mamma kanske?;-) Söt var han iallafall med sina knäppta händer;-)

Så snälla bilmecken, låt min bil vara klar tills imorgon! Jag klarar mej inte en dag till utan den...:-(

10 kommentarer:

  1. Förstår ägarna. Har säkert med försäkringar att göra. Synd att du inte har något gym med barnpassning för det är så bra.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna :-)

    Trist med gymmet.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Gym med barnpassning är guld. Kan du inte önska på ditt gym, ju fler som önskar så kanske ni får till slut! Det brukar ju ha någon "förbättringslåda".
    Kram

    SvaraRadera
  4. Nä det handlar ju om säkerhet i gymmet, det brukar vara "barnförbjudet". Tänk om något skulle hända med massa tunga vikter och maskiner.
    Men trist att de inte har barnpassning.

    Kramar!

    SvaraRadera
  5. Haha! Jag har inget körkort så sådär asar jag alltid runt på mina barn :-) Men det funkar för att vi bor på ett sånt litet ställe :-) Kram

    SvaraRadera
  6. På vårt gym får kidsen vara med, det finns lekrum med teve och så. Inte för att ungarna är där alltså... men ändå helt bra. Jag har också funderat på det där med försäkringar. Idag var första gången jag hade med nåt av mina barn till gymmet och det är ju riktigt lätt hänt att det händer nåt.

    Hoppas bilen blir klar snart ;)

    KRAM

    SvaraRadera
  7. Låter som ni haft en rätt så najs dag ändå :)

    SvaraRadera
  8. Men jösses vilken liten cooling han är där i vagnen !
    Surt med gymmet... :(
    Kram

    SvaraRadera
  9. Vilken superfin mössa han har på bilden var har ni köpt den??

    SvaraRadera
  10. Mössan kommer från en tjej här i byn! Hennes sida hittar du här: http://wacktdesign.blogspot.com/
    Kram K

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!