tisdag 20 mars 2012

Konstant hungrig....

Idag finns det ingen botten i mej... Dagen idag har gått ut på att äta... Har stoppat i mun hela dagen lång och ändå är jag hungrig... Hur går det till? Det har inte varit onyttiga saker, eller ja det beror väl på hur man ser det. Men jag ser inte det som onyttigt... Kan det kanske vara så att jag blir mer hungrig ju mer jag tränar och har då fått upp min förbränning i kroppen och det gör så att jag är konstant hungrig?
Idag har jag redan hunnit stoppa i mej följande....:
  • Frukost: Yoggi, muslie och 2 ägg.
  • Fika på öppna förskolan, ca 2½ timme senare...Kaffe, 2 smörgåsrån med ost och skinka, 2 chrisp med skinka och ost.
  • Lunch, ca 1 timme efter fikat...;-) En STOR portion fisk med grönsaker och en knäckemacka på ett av matställerna här i byn.
  • 1½ timme senare intog ja  mellis tillsammans med barnen. Fruktasallad och grädde...
Och nu sitter jag här igen efter en timme och magen kurrar högt... Längtar redan till kvällsmaten... Hmm och så undrar jag varför jag inte går ner något på vågen;-)
Fast ju nu känner jag att jag hellre stoppar i mej och håller blodsockret i schack, än att gå hungrig konstant och vara arg och lipfärdig!;-)
Hmm kanske jag ska ta mej en knäckemacka nu så att jag vet att jag klarar mej ända till klockan 18 när vi ska äta kvällsmat;-)?

Äter ni mycket på dagarna? Eller är jag helt onormal som stoppar i mej så här mycket?;-)

15 kommentarer:

  1. vissa dagar är det bara så, ät på du, du håller dig ju till nyttigheter! :)

    SvaraRadera
  2. Har sådana hungerdagar också ibland. Men tränar man så behöver man äta.

    SvaraRadera
  3. Jag tycker inte att det är helt orimligt, jag är 5-6 ggr/dag men för min del håller det sockersuget borta :) och det är ju inga jätteonyttiga grejer du stoppat i dig :)

    SvaraRadera
  4. Känner såååå igen mig!
    Det är nattjobbet som spökar, tror jag... Vi blir lite rubbade av det.
    Men ät tills du är mätt. Kroppen sände ju en signal om att den vill ha mat, och då får man väl lyssna... ;)))
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  5. jag känner också igen mig, vissa dagar finns det ingen hejd! Men då behöver kroppen fylla på lite. Inte direkt några jätteportioner du vräkt i dig och inga konstiga saker, så fortsätt du! och drick mycket vatten!
    kram!

    SvaraRadera
  6. Så kan jag få dagen efter ett riktigt hårt träningspass som jag körde sent på kvällen! Jag skulle satsa på mer protein till mellanmål och även andra måltider, det ger bättre mättnadskänsla!

    SvaraRadera
  7. Jag tror som du skriver att det är din förbränning som ökat och att du tränar mycket. Att vågen står still beror nog snarare på att du bygger muskler. Man ska ju äta ofta och bra och det gör du ju :) du kan ju till och med kanske öka lite i vikt snart för att fettet omvandlas till musker som väger mer.... Kör på du som du gör och huvud saken är ju att du mår bra!!!! Eller hur. Kram H

    SvaraRadera
  8. Rör man mycket på sig och tränar mycket så behöver kroppen mer mat.
    Har jag en hård träningsdag så äter jag mycket.
    Jag har redan ätit frukost, mellanmål, lunch och en tidig middag idag.
    Det behövs som sagt.
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Jag äter minst så mycket!! Speciellt om jag ätit fisk till lunch, då blir jag supersnabbt hungrig igen...
    Ät på du, det är ju inte onyttiga grejer, tycker jag heller! =)

    Kanske vi ska försöka oss på en telefon date imorrn?
    Kram!!

    SvaraRadera
  10. Man ska ju äta typ var 3:e timme på ett en hel dag. Cirkus 6 ggr inkl mellis. Så det är inte alls mycket du har ätit :) Å som sagt så ökar ju förbränningen då du tränar.
    Tänk dig att du är en bil som kör å maten är ditt bränsle. Ju mer å fortare du kör detso oftare behöver du ju tanka ;)

    SvaraRadera
  11. För det första; det där är inte jättemycket, Karro! ;-)
    För det andra; ja, det är ganska lätt hänt att man överkompenserar (vilket man bör göra om man ska ligga kvar i vikt sen) när man tränar och förbränner mer. :-)

    Kram!

    SvaraRadera
  12. Så gott med fruktsallad.
    Jag har helt olika dagar, har nog sabbat för mig genom alla bantningskurer. Kan gå en hel dag utan mat, men kan också leva på godis en dag eller jättemycket mat. Ingen ordning alls med andra ord!
    Kram

    SvaraRadera
  13. Helt rätt..iaf är min kropp så...mycket träning = mycket BRA mat...skit i rånen på förmiddagen lr om du absolut måste skiva avocado på dem..och ägg mättar som mellis!!! Mer proteiner håller hungern borta..sen efter träning iaf om du tränar på kvällen se till att du får i dig så att du inte vaknar dagen efter superhungrig..komplettera om du gillar mjölk med ett stort glas mjölk direkt efter du tränat framför allt kondition..och sen lite mat..efter t ex dusch..funkar iaf för mig känner mig mindre hungrig..sen är det ju så med oss kvinnor att vi vissa dagar behöver lite xtra typ PMS tiden men att man försöker få i sig bra mat!!! Å du har ju verkligen inga problem med det!!! Du är så jädra duktig..blir peppad av dig och din envishet ;))) stor kram Sanna

    SvaraRadera
  14. Jag vet inte om jag tycker att du äter så mkt. Man är hungrig när man rör på sig. Däremot kanske du kan försöka få i dig lite mer protein, det mättar bra = håller den lilla hungern på avstånd. Men jag håller med dig att vissa dagar är det lika bra att äta mer MAT än att gå runt och vara hungrig, sur och sugen. På sådant man inte "ska" äta. Vi kvinnor har en tro på att desto mindre vi äter desto duktigare är vi. Det är fel. Vi ska äta bra och ren mat, i bra mängd. Det är något jag själv har kämpat med; att äta tillräckligt med mat. Ibland känns det som att jag stoppar i mig sjukt stora mängder mat, men kroppen mår bra av rätt energi och ja, jag mår bättre helt enkelt.

    Sammanfattning: är och känn dig nöjd. Fyll på med mer protein som mättar bra och minskar suget.

    Kram på dej!

    SvaraRadera
  15. jag är en som måste äta med 2½-3 timmar mellanrum annars är jag jättehungrig!
    och det är bara att äta när man tränar mycket! :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!