onsdag 21 mars 2012

Förlossningsskada?

Mina problem kvarstår... Ja ni minns när jag berättade om mina läckage.. (Om inte kan ni läsa om det här!)
Man kanske inte alls bör prata så här öppet om dessa problem, men jag väljer att gör det iallafall. Kan jag kanske hjälpa andra genom mina inlägg om detta problem, ja då lämnar jag gärna ute mej så här!

Jag har gått och dragit på att behöva lyfta telefonen och ringa barnmorskan... Men förra veckan gjorde jag äntligen det för då stod jag inte ut längre... Att behöva "göra" ner sig varje gång man springer, ja de är verkligen sååå förnedrande...
Så idag fick jag träffa en underbar BM som var såååå förstående! Hon tog mina problem på mycket stort allvar och har nu skickat mej vidare till KK!
Förmodligen beror mina problem på min förslossningsskada som jag fick med Alfred, där jag fick bland annat en Sfinkerskada grad 3 och lite annat "smått och gott"....
Sen är väl förmodligen min bäckenbotten lite uttöjt efter 3 graviditeter med ganska stora barn...
Sen kan det ju faktiskt vara så att jag slarvat med mina bäckenbottenövningar... (Dumt av mej jag vet...)Jag försöker, men det är inte alltid som de blir av... Så kom ihåg att kniiiip flickor! Ni har igen det 1000 gånger om, jag lovar!
Så nästa vecka ska jag besöka en kvinnlig gynekolog som är speciallist på just såna här läckageproblem och det känns så bra att jag äntligen har tagit tag i dem!
Snart ska jag banne mej kunna springa utan att behöva tänka på det där klisseriet en endaste sekund!´

7 kommentarer:

  1. Vännen, jag blir stolt över dig. Stolt att du tog tag i problemet. Att du talar öppet om det....
    Blir det operation kan jag hålla handen ;) Det är bland annat sånt vi opererar, inte bara välkomnar bebisar ;)
    KRAM

    SvaraRadera
  2. Sen kan kan iofs ha så svåra skador att musklerna e av, och då hjälper det inte hur mkt man än kniper... :/

    SvaraRadera
  3. Sötnos!
    Ullebulle är tjejen man vill hålla i handen en sådan gång!
    Bra att du tog tag i saken, och du är inte ensam!
    KRAM!

    SvaraRadera
  4. Bra Karro!! Du så jäkla tuff. Tror du hjälper många med att vara öppen.
    Kram!!

    SvaraRadera
  5. När man gick på mammagruppen va det sånt här som va tabu att prata om. Lite tråkigt eftersom det finns ju faktiskt de som lider av det. Å hur ensam känner man sej inte då.
    Kan ju meddela att även om ja inte har dessa problem är ja skitkass på mina knipövningar oxå. Hoppas det blir bra till slut! Kram

    SvaraRadera
  6. Bra att du har tagit tag i det!
    Hoppas att det går bra nästa vecka.
    Sånt här är vanligare än man tror, strongt att skriva om det.

    Kram på dig hjärtat!

    SvaraRadera
  7. Bra gjort!! Så ska du ju inte behöva ha det!!

    När jag promenerar går det bra. Men har jag gått länge behöver jag tänka på att knipa lite när jag kommer hem. Annars är det lätt att det händer en olycka när jag slappnar av. Märkligt!! Hoppa med benen i sär går verkligen inte alls ;o).

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!