onsdag 21 mars 2012

Herr Feber på besök och att bli ledsen...

Igår kväll tog Herr Feber sig in i Fabians lilla kropp och gjorde honom precis utslagen... Natten har varit så där halvrolig med hosta och små tårar... Dumma feber...
Nu är han dock piggare och sitter och tittar på sitt absolutat favvoprogram PAX!;-)

Jag blev ledsen i mitt hjärta idag när jag lämnade Douglas på skolan... När jag var på väg därifrån hör jag hur en äldre kille säga till Douglas: -Hörredu DAMEN, vad är det du heter nu igen... Jag får låna din klubba för min är så kass...? Ja, jag heter Douglas och ja du kan ta min klubba...
Det började bubbla i mej direkt och gick tillbaka och ifrågasatte varför han kallde Douglas för damen? (samma kille retade honom i höstas för att han såg ut som en tant i håret...)
Jag fick till svar av en generad kille att han inte kom på vad han hette och Douglas själv hade accepterat att kille kallade honom för DAMEN... Ja vad har han för val....? *grrr* Ja sånt här upprör mej och jag är glad att jag själv hörde detta med mina egna öron och att tog tag i "problemet" direk! Jäkla ungar...
(Och till er som vill sätta dit mej igen som NÅGON? gjorde förra gången när jag bloggade om detta... Jag har inte pekat ut något barn och jag tog själv tag i problemet och detta var INNAN skolan hade börjat imorse!)

6 kommentarer:

  1. Bra gjort! Jag önskar att fler vuxna tar tag i problemet direkt och säger ifrån. Är lite trött på att "man inte får" säga till andras barn.

    /Jenny

    SvaraRadera
  2. Bra att du sa ifrån! Vissa barn säger ju precis vad som helst... Undra hur de pratar till varandra hemma liksom....?
    Jag skulle bli jätte sårad om nån sa så till Axel.
    Kram M

    SvaraRadera
  3. Alltid lättast om man är på plats och HÖR! Annars kan det vara svårt...
    Krya på gossen!
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Du gjorde helt rätt! Önskar att fler vuxna hade gjort likadant och inte bara mesar iväg. Alla vuxna bör säga till när man hör eller ser att någon far illa.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Jävla skit unge!
    Fan vilken bra mamma du e!

    SvaraRadera
  6. Ja åh vad bra att du säger till!!! Det är ju viktigt att vi vuxna säger ifrån ifall vi ser nåt.
    Maria

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!