torsdag 31 mars 2011

Dag 2 med ryggskott...

Hemska dumma ryggskott har även suttit i även idag... Jag har vårdat mej väl och gjort precis som ni sa att jag skulle göra! Tack för alla tips! Jag har knaprat både alvedon och ipren för att få bästa effekten mot smärtan! Voltarenen har jag smörjt var 2:an var 3:e timme. Ja ja jag vet att man bara bör smörja 3-4 gånger per dag, men just idag överkonsumerade jag lite. De får man om man är hemma helt själv och har ryggskott med 3 små kidz...;-) Bästa grannen rekommenderade mej att absolut INTE ha värme på, vilket jag hade igår kvällst... *ups* Men jag fick låna en slags kylgele som man lägger där det gör ont. Och ja vilken skillnad det blev. Kände liksom hur det lättnade i ryggen och att de svällde försvann! Min vän Veronica hade ett slags tejp av tigerbalsam som är köpt i Kina. Är det köpt i Kina så är det bra och starka grejer, det kan jag lova;-) Så den ska jag sätta på mej ikväll så att jag får sova gott. Jag har inte suttit många minuter på rumpan, utan varit uppe och gått nästan hela dagen lång. Nu är det tänkt att jag ska vakna upp imorgon bitti med en frisk och kry rygg. Nu orkar jag inte ha ont längre, blir ju knäpp på att vara sjuk hela tiden... Och jag ska ju inte klaga egentligen. De finns ju faktiskt andra som har mycket ondare och värre än vad jag har...

5 kommentarer:

  1. Detta måste vara ett av mina favvisuttryck, men jag tycker inte man kan påpeka det ofta nog.
    Bara för att det finns folk som har det värre än en själv, så betyder inte det att ens egna problem är bagateller!

    Då skulle man knappt aldrig kunna "tycka synd" om sig själv. Om du var tvungen att amputera båda armarna tex, så skulle det faktiskt vara jävligt synd om dig. Men det finns alltid nån som har amputerat både armar OCH ben, men det blir inte mindre synd om dig för det!

    Oj... Vilken flummig kommentar. Men du fattar vad jag menar ;)

    Kram ♥

    SvaraRadera
  2. Usch det är ju så jobbigt att ha ont i ryggen! Hoppas att du hittar något som hjälper så att det går över snart!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hoppas att du fick sovit gott inatt.
    Kram på dig

    SvaraRadera
  4. Hoppas att även den här fredagen för med sig tur, så att du slipper ha ont. Sista fredagarna har ju varit turdagar för dig. Kram

    SvaraRadera
  5. Hoppas att snart det onda i ryggen går över så du kan stå på CT igen...

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!