onsdag 23 mars 2011

Feber....

Fabian vaknade gnällig imorse och de fortsatte hela förmiddagen. Han som annars äter som en häst ville inget ha utan bara spottade ut allt... Vi var och lekte hos några vänner och när vi kom hem kände jag att han var supervarm och tempen visade på nästan 40 grader:-(
Han har gråtit hela dagen och även hela kvällen. Han har suttit på mej som en plåsterlapp och de är bara jag som duger...
Han har fått alvedon och febern har gått ner men än så är han inte riktigt nöjd utan vaknar hela tiden och är hysteriskt och gråter... Vet inte vad det kan vara? Min första tanke när jag såg hans feber var att han fått den pga av vaccinationssprutan som han fick förra veckan...? Men nu när han är så ledsen så verkar det ju ändå som han har ont någonstans...:-( *stackare*
Jag hoppas verkligen att han sover gott inatt så att både han och jag får sova... Och att vi vaknar upp imorgon bitti och den dumma febern är bort!
(Förresten, kan man få feber av 1 års sprutan en vecka efter? Vet att man kan få det av 18 månaders sprutan för det fick Alfred efter ca 1½ vecka efter att den togs.....)

1 kommentar:

  1. När Tuva fick sin ettårs-spruta så sa sköterskan att om de blir feber brukar den komma efter en vecka, så de kan nog stämma bra!
    Hoppas han är pigg och frisk idag!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!