fredag 11 mars 2011

Mumsig lunch!

Jag måste bara dela med mej av ett supersmarrigt recept på laxpaket som jag har hittat inne hos både Annika och Marie!
Det var både smidigt, supergott, lätt att laga och nyttigt! Och man ville liksom bara ha mer och mer av den;-) Jag serverade quinoa till, men man kan servera potatis eller ris till oxå. Eller inget alls om man vill vara riktig nyttig;-)!
Här kommer iallafall receptet och som vanligt kan jag inte hålla mej till recepten som de ska vara så jag tog allt på en liten höft;-)
Det här behöver du:
4 lax fileér (portionsbitar)
2 lime
Ett paket sockerärtor (Givetvis hade jag glömt att köpa, men hade herekoverts och de gick minst lika bra!)
4 tomater (Där blev det nog mer än 4 eller kanske mer. Alfred stod och mumsade i sig massor under tiden jag lagade så jag hade ingen direkt koll;-))
½ purjolök
1 gul paprika (Hade ingen gul hemma så de bidde en grön istället och även de funkade minst lika bra!)
1 röd paprika
1 röd chili
Creme fraiche el gräddfil (tog creame fraiche och det skulle vara ca 1tsk men överdoserade nog till minst 1 msk;-))
Gör så här:
Sätt ugnen på 220 grader
Lägg laxbitarna på varsin folie bit och krydda med salt och peppar.
Dela limen i två och droppa saften på laxen.
Finhacka chili,paprika och purjolök och skär tomaterna i båtar,
låt sockerärtorna vara "hela".
Dela upp grönsakerna och lägg dom på fisken,
toppa med en tsk gräddfil eller creme fraiche och stäng igen "paketen"
och grädda i ugnen i ca 30 minuter.
Vet att de är många som glömmer creme fraiche/gräddfilen, men de går minst lika bra att klicka på de efter att "paketen" är klara eller skippa de helt om man vill vara toppen nyttig!;-)
Lycka till!!

3 kommentarer:

  1. Åh det lät ju supersmaskigt!!! Det måste jag prova en dag :) Mums så gott !

    SvaraRadera
  2. Det låter supergott så det där ska jag absolut prova! =)

    SvaraRadera
  3. Gud så gott det lät och så enkelt. Me like :) ska jag testa här hemma!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!