onsdag 30 mars 2011

Är det inte de ena, så är det de andra...

Aj aj... Ligger för tillfället plattfall i sängen efter ett brak i ryggen, förmodligen ryggskott... På eftermiddagen satt Alfred i sandlådan, han började klä av sig och tyckte förmodligen att sommaren redan var här...;-) Jag sprang dit och tvångsklädde honom, förmodligen var hela min ryggen bar så den blev kall och kroppshållingen var som en fällkniv..... När jag skulle gå därifrån bar knappt mina ben mej och jag kunde liksom inte få upp min kropp i en normal position. Men som den envise jag är så gick vi runt så att jag inte skulle bli allt för stel. Men nu ligger jag ändå här och känner mej som Agda 100 år och tar mej knappt någonstans. Fan!!! De värker och när jag ska försöka ta mej ur sängen så tar det 5 år och Jonas får agera min tillfälliga vårdare... ( *harklar mej*Skönt i och för sig att bli lite omysslad, de hör ju liksom inte till vanligheterna *fniss*) Och jag som tänkte hoppa upp på min CT ikväll och trampa, grrr:-( Är det någon som vet hur man bäst kan bli av med ett ryggskott? Bör jag vara uppe och röra på mej eller ska jag ligga ner och bara vila? Hur kan jag bli av med det bäst? Och hur länge kan det sitta i? Känner att ryggskottet inte är så välkommet just nu, känns som om det kan bli en tuff morgondag med ett ryggskott och 3 små barn hemma:-(

12 kommentarer:

  1. Aj, aj, aj, inget vidare din stackare!
    Tyvärr kan jag inte hjälpa dig för jag har inte den blekaste om vad man ska göra.
    Hoppas det blir bättre riktigt snart!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ta smärtstillande och försök att röra på dig när smärtan släpper. Puss/mamsen

    SvaraRadera
  3. Man ska röra sej vid ryggskott...kram,Kate.

    SvaraRadera
  4. Jag tycker nog att du ska vila dig (iallafall nu så länge Jonas är hemma ;) puss och krya på dig

    SvaraRadera
  5. Näääj, stackare. Hoppas att det går över snabbt.

    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Här är en som vet vad ryggskott är och har lite koll på vad som är bra och inte.
    Ta smärtlindande och smörj gärna med voltaren eller liknande. Detta för att du SKA kunna röra på dej. Att röra på sej vid ryggont är a och o. Att promenera är bäst. Ligga ner funkar medan att sitta ner är det sämsta.
    Ryggskott är ju som kramp i musklera vilka då kan dra ihop kotorna i ryggen. Därför kan det vara bra att gå till en kiropraktor.

    Hoppas du blir av med skiten snarast, smärtans längd varierar, men räkna med att det kan kännas länge och göra nedrans ont ett par dagar. Imorgon kommer det troligtvis vara lite sämre... men det hoppas vi ju såklart inte!

    Stor kram till dej :)

    SvaraRadera
  7. Ring kiropraktorn i morgon (finns ju på orten tom) Har ingen egen erfarenhet själv men hört många som det hjälp på!! Krya på dig// Hanna P

    SvaraRadera
  8. Aj aj aj!!

    Inte en aning vad man gör åt det men det som Jennifer skriver verkar klok så gör så!! =)

    Men vilken underbar dag ni verkar haft i alla fall, vad skönt för er!!

    Kram

    SvaraRadera
  9. HEJ!!!
    Min kära man har stora problem med sin rygg och det bästa som har hjälpt honom är spikmatta. Har du ingen så får du låna min.
    Hoppas du blir bättre snart.
    KRAM Maria H.

    SvaraRadera
  10. Låter inget vidare!

    Kram till dig/Madde

    SvaraRadera
  11. ajajaja, kramar från mig!

    SvaraRadera
  12. Men fy =(
    Hemskt..
    Anders brukar ha de med, eller har haft nån gång sådär =(
    Vet dock inte vad som är bäst.. men en kiropraktor då, eller vad heter det?
    Hoppas att du blir bra snabbt!
    Jaaaa, mkt snö har vi och segt att få bort går det.. men vissa vägar börjar bli bara nu iaf, äntligen =)

    KRAMAR!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!