lördag 12 mars 2011

Havet!

Har äntligen fått hälsat på hos havet igen! Har inte känt doften och sett på det sedan i somras.... Men idag fick jag ladda mina batteri hos mitt älskade hav så nu mår jag sååå bra i själen igen!

Jag älskar verkligen havet sååå mycket och fattar inte att jag klarat mej så många år innan jag flyttade ner hit utan det... Jo för när jag bodde i Malung så visste jag nog inte vad jag miste om när jag inte hade havet så nära mej som jag har idag!

Vi körde bara en blixt visit till stugan och havet. Jag längtar sååå otroligt mycket till när allt är klart i stugan och när vi äntligen kommer att få vara där igen!

Solen var inte där heller, men de gjorde inte så mycket;-) Hade vi haft lite mera tid och kläder med oss så skulle vi ha gått en lång promenad på stranden, älskar att gå långpromenader vid havet och med den mjuka sanden under fötterna!

Sa jag att jag älskade havet? *blink*blink*
När jag blir stor och tjänar massor av pengar ska jag köpa mej ett strandhus där altanen är bygd ut mot havet där jag kan sitta och titta på soluppgången med en kaffe i handen och solnedgången med ett glas rött i handen! Åhhh va härligt!
Drömma bör man, de vet ni väl;-)!

Efter vår visit i Mellby drog vi vidare mot en annan kuststad, nämligen Varberg! Vi åkte till min pappa och tog en fika! Varberg är oxå en mycket trevlig stad, skulle kunna tänka mej att flytta dit en dag! Kanske bygga huset just där vid havet?;-)

6 kommentarer:

  1. Åh vad underbart. Jag förstår hur du tänker....
    Är ju i Varberg så mycket som det går, så vem vet vi kanske springer på varandra....
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Åhh vilka underbara bilder! Jag kan nästan känna doften av hav ända hit :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad fint!! Lite sol på himlen och sen är det klappat och klart :)
    Kram ♥

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med!!!
    Fastän vi bor här uppe så längtar och längtar och längtar vi tills vi får åka ner till Helsingborg!!
    Som vi tycker att är den underbaraste staden...
    Och som du säger JAG ÄLSKAR HAVET! ♥

    SvaraRadera
  5. Havet är underbart, älskar't. Tyvärr besöker vi det inte fullt så ofta som jag vill.

    SvaraRadera
  6. Jag älskar Mellbystrand!! Även om jag bor vid sydostkusten tycker jag att det är något speciellt med västkusten :o).

    Kram!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!