fredag 1 april 2011

Mej och min kropp....

Jag är nog den enda människan på jorden som INTE går ner av magsjuka, inte ett endaste lite gram på minus visade vågen... Allvarligt vad är det för fel på mej och min kropp? Har jag ingen förbränning alls i kroppen? Får väl ta det som att det varit en skön utränsning för tarmarna och att jag mår bra av det då... Men ändå, va fan nu börjar jag blir riktigt frustrerad. Varför händer det INGENTING på min kropp? Alltså borde man inte gå ner i vikt eller åtminstonde minska i omkrets om man tex tränar som jag:

  • Måndag: Step up

  • Tisdag: Kondition och styrka

  • Onsdag Ledigt, kanske en promenad

  • Torsdag: Minst en mil på CT;n

  • Fredag: Ledigt

  • Lördag: Minst 1 mil på CT;n

  • Söndag: Promenad

Nedu inte händer något för det. Och kosten då? Jag försöker äta nyttigt, inte för mycket kolhydrater och små portioner. Inga mackor (förutom nu när jag var sjuk och ev på helgen). Inget fika mitt i veckan eller andra sötsaker. Gottis och andra onyttigheter unnar jag dock mej på helgerna. Kanske är det det som är den stora BOVEN???


Vafan ska jag helt sluta leva och bara träna, inget äta? Eller vad är det min kropp försöker säga till mej? Alltså jag har ju hört att det är svårare att gå ner i vikt ju äldre man blir. Men snälla nån så gammal är jag ju inte;-)


Det värsta är att Jonas som ständigt slarvar och nästan aldrig tränar. Han har minsann gått ner flera kilo i vikt. Fattar ni hur frustrerande detta börjar bli för mej just nu?? Kanske borde börja hos en dietist? Eller skaffa mej en PT? Jag skulle vilja välja allt, men tyvärr växer inte pengar på träd så jag får nog skippa det...:-(


Nej nu tänker jag inte deppa ihop. Imorgon bitti om jag är frisk i ryggen ska jag hoppa upp på min CT och köra mins 1½ mil! Nu jäklar ska detta fett boooort!

10 kommentarer:

  1. Jag förstår din frustration. Jag har lite samma som dig just nu..
    Det är jobbigt!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tror att din kropp efter graviditet osv har hittat sin "idealvikt",hur surt det än låter men du och kroppen kanske mår precis så perfekt bra av detta?! Visst är det surt om vågen visar +kilo men är det vikten som är det "viktigaste"? Huvudsaken är väl att man mår väl? Man vet aldrig vad som händer och du verkar ju må så bra av träning osv, låt det bara vara så!
    Jag har själv ändrat inställning efter min graviditet osv! Lev här och nu!
    Kram och tack för att du delar med dig så mycket här!
    Lotten.

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen, jag förstår dig till fullo har själv varit i samma sits. Dock har jag samma policy som du, fikar gärna men bara på helgerna. Försöker att inte äta något större efter 18, kör keso och frukt till kvällsmat....

    Och sen träning i form av fettförbränning, men det gör du ju redan, tror att det tar ett tag innan kroppen är med på noterna och fattar vad som håller på att hända...

    Kram & lycka till!

    SvaraRadera
  4. Du har säkert fått muskler istället. Det kommer att märkas, jag kan nästa svära på det. Och kom ihåg - du är fin som du är!

    SvaraRadera
  5. Jag känner igen mig i det du skriver... Du äter inte för lite i förhållande till hur mycket du har börjat träna då? Kanske kroppen går ner i svält-läge om du inte äter tillräckligt med kalorier. Tänk på att det behövs ca 1200-1300 kcal för att BARA ligga och slappa på soffan och hålla igång livsviktiga organ! ;-)

    Mitt problem (vet jag) är kolhydrater, för stora portioner och framför allt att jag föredrar styrketräning framför kondition/fettförbrännning... Jag försöker träna mer av det sistnämnda, men det är ju sååå mycket mer tråkigt! :-P

    SvaraRadera
  6. Förstår dig. Måste kännas tröstlöst. MEN ge inte upp, det lossnar om du fortsätter och vara lika duktig.
    Kram

    SvaraRadera
  7. nä, ge inte upp! det kommer ska du se. fortsätt kämpa! gör som jag - gör chokladmousse, den är råenkel coh svingod och nöj dig med det på helgen, plus ett glas vin eller 2 :)
    Jag gör hellre så att jag kan ta mig en liten liten bit av ngt då jag är sugen. än att svulla i mig fre och lö.
    Men jag är ganska avsockeriserad (haha) nu för tiden så det är så himla lätt för mig att säga att man ska låta bli socker...
    hoppas du orkar fortsätta kämpa iaf!
    kramen

    SvaraRadera
  8. Håller me Malla GE INTE UPP...men jag tror precis som du skrev att det är helgens gottis som e boven..kan tipsa dig om en OLGA som har ngn form av träningssida med mat osv. mammafitness.se verkar funka för det som gått me kolla lite även på Madeleine Ilmrud hon som var me i fam annorlunda har en himlarns rolig blogg och hon kör stenhårt!!! Man blir otroligt peppad..jag har ngr kilon som jag vill bli av me innan sommaren och började köra lite itrim en låg kalorikost som finns att köpa på nätet itrim.se som en kickstart mår suveränt har till och med spinnat på dessa små kalorier och har på 5 dagar gått ner 3.2 kg och kommmer köra på nästa vecka me!! Håller på dig och du vilken härlig tunika passar dig perfekt supersöt.. ha en härlig helg kramis Sanna

    SvaraRadera
  9. Verkar ju vara ett jätte bra träningsupplägg du har gjort :) Ge det någon vecka till , sen ska du se att det händer grejer på både våg och mått :) Du kan ju testa och gå på LCHF eller nått.Fungerade jätte bra för mig!! Sen förstör alkohol tyvärr väldigt mycket när man tränar :(
    Men fortsätt KÄMPA ! Ingenting är omöjligt :)
    Kramar

    SvaraRadera
  10. Du är så jävla snygg, precis som du är!!!!
    Nu är det bara dags för dig att inse det med!!!
    puss på dig

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!