måndag 4 april 2011

Gurkmannen!



Alfred älskar tomat, banan, apelsin, äpple, majs ja listan kan bli lång. De är nästan så att om han föredrar grönsaker och frukt framför godis! Härligt att vi lyckats uppfostra honom på något bra iallafall;-) Men den bästa grönsaken är ändå GURKAN;-)!! I lördags när jag stod och lagade mat och skar upp salladen dök han upp och tjuvade en halv gurka. Han tog bort plasten och började gnaga. Efter ett tag bäddade han ner sig med täcke och kudde med kökshanduken som ett slags skydd på kudden och sedan satte han igång och smaskade i sig halva gurkan! Hans kommetar var: MUMS!;-)


5 kommentarer:

  1. Ja men gurka ÄR ju så himlans gott!

    SvaraRadera
  2. Jag är på Alfreds sida, då jag oxå älskar gurka. hihi

    Sv: Tack för kommentaren! Jag kommer komma tillbaka när jag får entusiasmen och energin tillbaka.

    SvaraRadera
  3. Såå härligt ljuvlig unge!!! En riktigt livsnjutare!! ;)) Sanna

    SvaraRadera
  4. Hihi! Jag har en till här som verkligen älskar gurka! Och tomater, ärtor, majs mm mm och frukt såklart! Skönt att slippa tvinga i de små liven nyttigheterna! Kram!

    SvaraRadera
  5. Rasmus åt gurka som lördagsgodis i många år. Och han fick alltid en gurka av mormor och morfar när de kom och hälsade på. Emil föredrog ett paket med "mickepive" (digestive)Senare övergick de till att äta ölkorv istället ;)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!