tisdag 19 april 2011

Trädgårdsfix!

Håller på och tar ett rens i trädgården idag. Vill ha massor av nya fina växter och sjösten. Tyvärr är väl inte plånboken lika beredd på det så de blir till att vänta med de inköpen lite:-( Men man får i vilket fall göra de bästa situationen och göra fint av de man har. Mina rosor har tagit stryk av den kalla vintern. De är bara några ynkliga pinnar som sticker upp. De ska enligt proffs klippas ner när björkarna är som musöron och de tycker jag att de var nu. Jag klippte ner dom mycket och även lavendeln fick sig ett klipp när jag ändå hade saxen i handen;-) Dom brukar jag klippa ner vartannat år för att få de så fina som möjligt! (har oxå proffs sagt till mej;-)) Nu hoppas jag att de växer till sig så att de slipper se så här grått och trist ut. Ska slänga på dom massor av gödning och lite vatten och sedan kan de börja gro och bli fina igen;-)!

Mitt i vår lutande rabatt har vi en underbar trappa. Även den skulle jag vilja byta ut så att den blev lite bredare och så på med massor av härlig och ny jord på den övriga rabatten! Jag hoppas att tid och ork infinner sig snart så att vi kan ta tag i det både jag och Jonas. Känner att jag nog inte är så kapabel till att lägga en ny fin trappa. Mycket kan jag, men inte just de kanske;-)
Dax att gå ut och påta i jorden och njuta av solen igen! *härligt*

2 kommentarer:

  1. Men GUUUUD så fint!!!
    Ro hit med ett hus med tillhörande trädgård NU!!!
    :-)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!