torsdag 14 april 2011

Vårtecken!


På väg hem från dagis letade jag och barnen vårtecken för brinnande livet! Och många underbar tecken hittade vi som är på väg upp efter en lååång och kall vinter!



Jag har lite svårt att få in i min hjärna att det verkligen är vår ute nu! Sköna varma vindar som drar in och en gnutta sol, underbart!


De sopas för fullt vid husen och snart hoppas jag att sopbilen även hittar upp på vår gata så att vi slipper all denna sanden...;-)

Jag har ännu svårare att förstå att om så där 2½ månad börjar de första gå på semester... Helt galet, men sååå underbart!


Även om jag får mängder av ljus på mej så verkar det ändå som om jag drabbats av någon slags vårtrötthet... Kan man göra det? Man borde ju egentligen bli mycket piggare av allt dagsljus som man får nu... Kanske överdoserar jag luften och ljuset så mycket så kroppen fått en chock;-)


Klart att de är vår och alla småkryp tittat fram. Här tittade en liten myra fram och den plockades upp. Tyvärr blev det nog myrans död att behöva agera fotomodell, eller nja den blev iallafall invalid för resten av livet;-) *asg*


Pssst.... Ni tyckte inte de såg så hemskt ut på mina städarbilder här nedan... Herregud säger jag bara, då har ni inte sett hur resten av huset ser ut;-)

5 kommentarer:

  1. Underbara bilder! Älskar våren :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad härliga bilder. Tänk att en liten myr-stackare kan göra en så glad?! :-)

    SvaraRadera
  3. Jag är också grymt trött. har börjat lägga mig t o m ibland redan 20.30. Helt sjukt för det är jag inte van vid..

    Dina städarbilder i inlägget är ingenting om man jämför hos mig.

    SvaraRadera
  4. Åh va härligt ! Jag älskar det faktum att våren är på väg och i helgen ryktas det om att det ska bli dryga 15 grader och sol !! Me like :) Ha en riktigt mysig kväll ! kram

    SvaraRadera
  5. Våren ÄR här. Det luktar t.o.m gott när det regnar nu. Det om något är ett vårtecken för mig :)

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!