onsdag 6 april 2011

2,5 km!



Jag känner mej sååå jäkla stolt! Jag som inte varit ute och sprungit på många många år har nu äntligen gjort det! Mätte ut en runda på ca 1,8 km (här), men hade i bakhuvudet att om jag orkar så ska jag ta en liten extra runda och jag orkade så det blev 2,5 km istället! Vid middagsbordet frågade Jonas om han och jag skulle ta oss en liten jogging tur! Nja jag tvekade till en början men bestämde mej sedan för att följa med! Och när alla barnen hade somnat kom bästa grannen in hit och satt barnvakt så gav vi oss ut! Jag sprang hela tiden och vi höll ett jämt tempo och sprang ungefär 6min/km! Så jag borde ju vara nöjd?! Ja fy fasen va nöjd jag är och detta är bara början, nu har jag fått mej en rejäl spark därbak och det var inte alls så jobbigt som jag hade inbillat mej att de skulle vara;-)

Om jag kommer upp ur sängen imorgon bitti det är en annan fråga, för fy attans va stel jag är;-) Men det gör inget för jag är sååå lycklig och mycket stolt över mej själv! Mitt mål är att försöka springa 1 mil i augusti,så det är bara för mej att börja träna;-)!!

14 kommentarer:

  1. Va DUKTIG du är Karolin!!! Super bra ju.. Nu är det bara och fortsätta i samma takt.. Keep up the good work :)
    kramar Jennie

    SvaraRadera
  2. You go girl! :0) Harligt! fattar inte ni brudar som springer, det ar ju sa jakla trakigt... Ingenting for mig...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Kanonbra!!
    Jag har suttit och ritat ut massa banor nu, rolig sida:)
    kram

    SvaraRadera
  4. Hejja hejja hejja!! BRA GJORT!!:-) Att lägga till i cv'n: Motionerar regelbundet!! :-D Kram kram å sov så gott

    SvaraRadera
  5. Va duktig du är!
    Åh va många gånger bara denna lilla vecka jag tänkt att ta mig ut och springa. Får nog ta mig en runda snart. Men det får bli till helgen för innan dess har jag inte tid...hihi

    SvaraRadera
  6. Glöm inte att stretcha! Bra jobbat, det är skönt att springa :)

    SvaraRadera
  7. Bra kämpat!! Var stolt över dig själv! Kram

    SvaraRadera
  8. Men gud vad jobbigt... Superbra verkligen...
    Jag har sprungit någongång till bilen, men fy.. haft ont i skenbenen.. Kanske fel skor då... Men jag är impad över den löprundan på 200 m eller liknanade..

    SvaraRadera
  9. Va grym du är! Det är ju superbra!
    Keep it up!!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Grymt bra jobbat! Ta inte ut dig så här i början bara, om du inte sprungit innan. Gå, jogga, gå, jogga. Kör mycket intervaller, det ökar upp konditionen snabbare!

    Väntar med spänning med "reportage" från augusti sen! ;-D

    SvaraRadera
  11. Vad duktig du är!! Jag borde också....

    SvaraRadera
  12. Fasonen vad duktigt gjort.
    Kram

    SvaraRadera
  13. Freaki´n good jobbat!! :D

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!