onsdag 13 april 2011

Ugglor i mössan!


Vår kära granne är ju sååå duktig på att sy som ni vet!;-) Igår kvällst kom hon in och hade sytt en underbart söt mössa till Alfred i uggletyg! Gissa om han tycker ännu mera om favogrannen nu;-) Fick han så skulle han till och med sova i mössan, men vem skulle inte göra de liksom så söt som den är!;-) Önskade jag oxå vore lika duktig och flitig på min symaskin.... De vore ju en stor dröm att kunna sitta och tillverka små kläder själv, jag hoppas att den drömmen kan slå in någongång och att både tid och tålamod kan infinna sig!;-)

6 kommentarer:

  1. Åh, vilken fin mössa! Ursöt!

    Du, jag har en fråga. Vilken gadget har du använt när du länkar till tävlingen i högra hörnet?? Provat mig på nåt liknande med inte lyckats...
    Kram Madeleleine

    SvaraRadera
  2. Jag har en gammal husqvarna som min mormor har haft. Vet inte, men den är nog från 60-talet eller nåt. Är grymt sugen på att plocka fram den och sy något. Problemet är att jag inte KAN. Hur (och var) börjar man liksom...? :-D

    SvaraRadera
  3. Wow en sådan mössa skulle jag också vilja sy.. Men jag är fan helt värdelös på symaskin.. Kan knappt sy raksöm.

    SvaraRadera
  4. Fantastiskt duktig granne du har!
    Söt kille, den klär honom verkligen.

    Kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!