lördag 25 februari 2012

Vi går mot ljusare tider!

Det är så underbart när man stiger utanför dörren på jobbet efter ett 12 timmars pass och möts av en ljus morgon!
Solen är på väg upp i horisonten och jag tyckte jag kunde lukta mej till lite vår;-) Fast det kanske bara är önsketänkande, det är ju trots allt bara februari ännu...
För 2 månader sedan tjatade jag om att få snö, det var typ min högsta önskan. Nu tjatar jag bara om våren... Ja jag vet att jag är konstig... Men jag har aldrig påstått något annat heller;-)
Jag längtar iallafall väldigt mycket efter våren och jag undrar var februari månad tagit vägen? De har bara sagt pang och snart är vi inne i mars månad! *lovley*
Det stormar en del utanför vårt fönster så det ska bli gött att få krypa ner och sova ett par timmar och hör hur det knakar i knutarna!
Vi går mot ljusare tider och det är sååå härligt! De spritter liksom i hela mej och jag känner nästan för att göra ett vårskrik! Fast jag tror inte min kära familj skulle uppskatta om jag satte mej här och skrek rakt ut... Nej jag skulle nog skrämma vettet ur deras skönhetsömn;-)
Natti natt på er, eller kanske god morgon!;-)

7 kommentarer:

  1. Visst är det skönt med ljusare morgnar!! :) Jag tänkte faktiskt precis samma sak nu när jag gick upp för att gå till jobbet.
    Sov så gott när du kommer hem och ha sen en skön lördag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Man känner sej alltid nykär på våren! Även om man haft sin sambo i några år. :)

    SvaraRadera
  3. Hum fick inte med att alla årstider har sin charm. :))

    SvaraRadera
  4. Underbar bild och visst är det ljuvligt att det går mot rätt håll.

    SvaraRadera
  5. Jag vill också ha vår nu gumman ❤
    Kram!

    SvaraRadera
  6. Ja, det är så underbart att det blivit ljusare!!!

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!