onsdag 1 februari 2012

Smarrigt laxpaket!

Till lunch idag blev det detta smarriga laxpaket! Rester sedan gårdagen, men minst lika gott om inte godare när det stått och gojsat till sig lite;-)
Hittade detta recept inne hos Magdalena Graaf. Hon kör strikt LCHF, vilket jag inte gör. Men hennes recept såg så mumma ut så jag fick lov att prova;-) Hon hade kört på, man tager vad man haver och ja oftast blir det de godaste;-)
Jag gjorde oxå så och blandade följande...: Jag la fryst spenat i botten på ett foliepaket. La över en halvtinad laxfile, saltade och pepprade med citronpeppar. Sedan blandade jag ihop fetaost 10% med några tsk pesto och en liten gräddskvätt. Sedan la jag en ganska så stor klick på laxen av denna blandningen och så några skivor tomat och några räkor. Ringlade över lite grädde, knöt ihop paketet o så in i ugnen på 250 grader i ca 35 minuter!
Det är verkligen så sjukt många smaker som exploderar i munnen;-) Häftiga smaker och  en god sälta!
Barnen fick dock ett naturellt paket. En laxfile, salt, citronpeppar, grädde o så in i ugnen. Till det potatis. De åt som 3 små grisar och alla tog 2 gånger!!!!

5 kommentarer:

  1. Åh det låter jätte gott. :) Måste nog prova på det någon dag också. :)

    Fick du förresten någon klarhet i din undran häromdagen ang proteinpulver och tillskott?

    SvaraRadera
  2. Åh jag som älskar fisk! Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Åh tack, vilket jättebra recept! Perfekt för mej om ensamveckorna då mina kottar inte gillar lax speciellt ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  4. tackar också för tipset. Det ser jättegott ut. Och jag älskar lax! Ha en bra dag! Sofi kram

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!