söndag 5 februari 2012

Tack gode gud för att man har ett varmt hus!

De var en kylig morgon som mötte mej i dörren... -24 grader och det kändes som om snoret i näsan höll på att frysa fast... Alltså -24 grader är jäkligt kallt de ska ni veta... Fast å andra sidan kanske jag inte ska klaga... Uppåt landet har ni ju nästan 40 grader kallt, så...;-)Har fortfarande inte fått in i min tröga hjärna att det liksom är vinter och kallt... Åkte utan vantar igår till jobbet, vilket resulterade i nästintill frostskade fingertoppar idag... Ja hur dum får man bli??
Jag säger bara: -Tack gode gud för att man har ett varmt hus och en skön säng att krypa ner i när kylan utanför biter sig fast! De finns de som inte har de...:-( *hua*
När jag kikade in i sovrummet fick jag se Alfred ligga helt själv i våran stora säng;-) Han har tydligen sparkat ner pappa från sin plats, för han låg på golvet på en madrass;-) Lilla rumpnissen... Han är en sån där som ska ligga tätt, tätt nära en när han sover... Han ligger nästan på mej på nätterna och det är såååå mysigt! Har inga som helst problem med att sova med ungar runtomkring mej och på mej... Jag är bara lycklig jag får sova och att de sover;-)

5 kommentarer:

  1. Usch ja.... Vi hade nog några igår på akuten som mest sökte sig in i värmen. Hjärtskärande att tänka på de människor som inte har tak över huvudet i denna kyla :(

    Kramar M

    SvaraRadera
  2. Hoppas du fått upp värmen:) sov så gott:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Sov gott nu.
    Dra upp täcket till öronen, det brukar jag göra :-) Här har vi bara -8 idag och så snöar det.
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Ja, det är verkligen snorkallt! (Ha ha, där var jag väl fyndig. Skyller på "dagen-efter"-humor). ;-))

    Ha en underbar (kall) söndag!
    Kram V

    SvaraRadera
  5. Jag ska ut o trotsa kylan snart! Brrr

    SvaraRadera

Tusen tack för din kommentar!